1995 Daewoo Bucrane [zapomniane koncepty]

Dzisiaj trochę egzotyki. I nie mam tutaj na myśli koncepcyjnych supersamochodów, a bardziej przyziemną markę - Deawoo. Tak, tak stara poczciwa marka Daewoo, której raczej bezpłciowe samochody codziennie mijamy na naszych drogach. Jednak prezentowany koncept jest ciekawym wyjątkiem. W końcu został zaprojektowany przez znane włoskie studio ItalDesign.

1995 Daewoo Bucrane
1995 Daewoo Bucrane
Arkadiusz Gabrysiak

13.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dzisiaj trochę egzotyki. I nie mam tutaj na myśli koncepcyjnych supersamochodów, a bardziej przyziemną markę - Deawoo. Tak, tak stara poczciwa marka Daewoo, której raczej bezpłciowe samochody codziennie mijamy na naszych drogach. Jednak prezentowany koncept jest ciekawym wyjątkiem. W końcu został zaprojektowany przez znane włoskie studio ItalDesign.

Bucrane miał być rasowym pojazdem klasy GT. Dlatego też w środku było wystarczająco dużo miejsca dla 4 dorosłych osób. Pod względem stylistycznym trudno uwierzyć, że to Daewoo. Smukłe linie i sportowa sylwetka zaakcentowana ciekawie zaaranżowanym spoilerem tylnym to zapewne zasługa doświadczonych projektantów z ItalDesign, którym puściły trochę wodze fantazji, gdyż finezji na darmo szukać w Lanosie, Leganzie i Matizie, które także powstały na deskach kreślarskich ItalDesign. Obły tył także w niczym nie przypominał koreańskiej myśli projektowej. Jedynie charakterystyczna atrapa chłodnicy zdradza prawdziwe korzenie tego samochodu.

1995 Daewoo Bucrane
1995 Daewoo Bucrane

W oczy rzucają się także charakterystyczne dla ItalDesign, otwierane do góry okna boczne w stylu gullwing - tak jak w opisywanych ostatnio modelach koncepcyjnych BMW Nazca M12 i C2. Dodatkowo można je było zdemontować, dzięki czemu w samochodzie w prosty sposób można było cieszyć się wiatrem we włosach. Podróż prawdziwym GT powinna być komfortowa i przyjemna, jednak raczej toporne i standardowe wnętrze w kolorze zielonym niezbyt mnie przekonuje.

1995 Daewoo Bucrane
1995 Daewoo Bucrane

Technicznie samochód oparto na konstrukcji modelu Daewoo Arcadia, który był po prostu Hondą Legend drugiej generacji. Dlatego też koncept Bucrane był dość duży, a dzięki temu w środku było wystarczająco miejsca dla 4 osób. Pojazd mierzył 4650 mm długości, 1840 mm szerokości i 1312 mm wysokości, a ważył w granicach 1400 kg. Źródłem napędu miał być 3,2-litrowy silnik w układzie V6, który generował 243 KM i 309 Nm momentu obrotowego.

  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
  • 1995 Daewoo Bucrane
[1/12] 1995 Daewoo Bucrane

1991 BMW Nazca C2 [zapomniane koncepty]

Źródło: Diseno ArtAutogen

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)