1991 Isuzu Como [zapomniane koncepty]
Na salonie samochodowym w Tokio w 1991 roku Isuzu zaprezentowało eksperymentalny pojazd o nazwie Como, który poza futurystyczną stylistyką wyróżniał się także przestrzenią ładunkową w stylu pick-upa i mocnym silnikiem V12 umiejscowionym centralnie.
31.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na salonie samochodowym w Tokio w 1991 roku Isuzu zaprezentowało eksperymentalny pojazd o nazwie Como, który poza futurystyczną stylistyką wyróżniał się także przestrzenią ładunkową w stylu pick-upa i mocnym silnikiem V12 umiejscowionym centralnie.
Simon Cox - właśnie ten projektant odpowiada za oryginalną stylistykę tego samochodu. Jeżeli nie znacie tego nazwiska to zapewne skojarzycie koncept sportowego Cadillaca o nazwie Cien, który także wyszedł spod ołówka Simona. W przypadku Isuzu projektant zdecydował się na futurystyczną stylistykę z obłą kopułą, która otaczał kabinę pasażerską.
Jednak to co chyba najbardziej tutaj zaskakuje to tył pojazdu - znajdziemy tam przestrzeń ładunkową, taką samą jak w amerykańskich pick-upach. Twórca tego konceptu nazwał go *"grand sports-utility vehicle", *co odzwierciedla charakter tego pojazdu, który jest połączeniem samochodu sportowego i użytkowego.
A dlaczego sportowego? Otóż centralnie umieszczono 3,5-litrową jednostkę benzynową w układzie V12, która generowała około 740 KM! Początkowo Isuzu planowało wykorzystać ten silnik w sportach motorowych, a jego potencjał dostrzegła także firma Lotus, która nawet testowała go w swoim bolidzie formuły 1 - konkretnie w Lotusie 102B. Jednak ostatecznie Isuzu zakończyło ten projekt z powodu braku funduszy na jego rozwój.
Źródło: Diseno Art • Car Styling