1989 Isuzu 4200R [zapomniane koncepty]

W 1989 roku na salonie samochodowym w Tokio gwiazdą był prototyp pojazdu sportowego marki Isuzu, który przyjął nazwę kodową 4200R. Samochód prezentuje się bardzo dobrze, a to za sprawą współpracy z brytyjskim Lotusem. Poznajcie jego krótką historię...

1989 Isuzu 4200R
1989 Isuzu 4200R
Arkadiusz Gabrysiak

15.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 1989 roku na salonie samochodowym w Tokio gwiazdą był prototyp pojazdu sportowego marki Isuzu, który przyjął nazwę kodową 4200R. Samochód prezentuje się bardzo dobrze, a to za sprawą współpracy z brytyjskim Lotusem. Poznajcie jego krótką historię...

Model 4200R powstawał na deskach kreślarskich projektantów z europejskiego studia Isuzu pod przewodnictwem Shiro Nakamury. Jednak w dużej mierze pojazd był dziełem europejskich projektantów związanych wówczas z Lotusem - byli to: Julian Thomson, Simon Cox, Peter Stevens i Peter Horbury.

1989 Isuzu 4200R
1989 Isuzu 4200R

Jak możecie zobaczyć na dołączonych fotografiach, samochód nawet dzisiaj prezentuje się świeżo. Zdecydowano się tutaj na obłą sylwetkę, która została pozbawiona ostrych krawędzi. Cechą charakterystyczną pojazdu jest stosunkowo krótki przód oraz wydłużona i płaska część tylna, gdzie umiejscowiono silnik samochodu.

Na uwagę zasługuje także nietypowa, 4-drzwiowa kabina. Pierwsza para drzwi otwierała się w sposób konwencjonalny, natomiast drzwi tylne odchylały się i przesuwały do tyłu ułatwiając wchodzenie do tylnego rzędu siedzeń, który nie grzeszył nadmiarem przestrzeni.

1989 Isuzu 4200R
1989 Isuzu 4200R

Silnik umiejscowiono centralnie - był to 4,2-litrowy, 32-zaworowy motor Lotusa w układzie V8, który generował około 350 KM mocy. Teoretycznie pozwalało to na rozpędzenie się maksymalnie do około 320 km/h. Napęd na wszystkie 4 koła przekazywany był natomiast poprzez 5-biegową przekładnię manualną. O komfort podróżowania i dobre właściwości jezdne zadbało natomiast aktywne zawieszenie Lotusa.

Wnętrze Isuzu 4200R wykończono w metalicznym, srebrnym kolorze, a w oczy rzuca się ogromna liczba przycisków na kokpicie pojazdu. Ponadto model studyjny wyposażono także w wyświetlacz typu head-up display oraz system nawigacji. Niestety Isuzu 4200R nigdy nie otrzymało zielonego światła do produkcji, jednak wszyscy zainteresowani mogą zasiąść za wirtualną kierownicą tego konceptu w grze Gran Turismo 5.

  • 1989 Isuzu 4200R
  • 1989 Isuzu 4200R
  • 1989 Isuzu 4200R
  • 1989 Isuzu 4200R
  • 1989 Isuzu 4200R
  • 1989 Isuzu 4200R
  • 1989 Isuzu 4200R
  • 1989 Isuzu 4200R
  • 1989 Isuzu 4200R
[1/9] 1989 Isuzu 4200R
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)