1987 Daihatsu TA‑X80 [zapomniane koncepty]

W 1987 roku, z okazji 80-lecia, Daihatsu zaprezentowało koncept samochodu sportowego z niespotykaną jednostką napędową. Zaintrygowani? Zapraszam do lektury.

1987 Daihatsu TA-X80
1987 Daihatsu TA-X80
Arkadiusz Gabrysiak

11.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 1987 roku, z okazji 80-lecia, Daihatsu zaprezentowało koncept samochodu sportowego z niespotykaną jednostką napędową. Zaintrygowani? Zapraszam do lektury.

Pojazd nosił oznaczenie TA-X80, czyli Technology Advanced eXperimental, a cyfra pojawiła się rzecz jasna z okazji 80. rocznicy powstania marki Daihatsu. Opływowa sylwetka samochodu sportowego charakteryzowała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosił Cd=0,25.

Samochód nie należał także do największych - jego wymiary to: 3900 mm długości, 1695 mm szerokości i 1095 mm wysokości. Styliści zdecydowali się na przeźroczystą kopułę otaczającą przedział pasażerski samochodu, a największym wyróżnikiem były sporych rozmiarów przesuwne drzwi, które ułatwiały wejście do pojazdu.

1987 Daihatsu TA-X80
1987 Daihatsu TA-X80

Z powodu niewielkich gabarytów także masa samochodu nie mogła być zbyt duża. Niestety, producent nie podał tej wartości w oficjalnym oświadczeniu. Wiemy jednak, że inżynierowie zdecydowali się na niecodzienną jednostką napędową. Był to silnik benzynowy o pojemności niespełna 1,0 litra. Jednak jeśli myślicie, że to motor 4-cylindrowy, to jesteście w błędzie - Daihatsu zastosowało 1,0-litrowy silnik w układzie V6, który osiągał 130 KM przy 9000 rpm i napędzał tylne koła. Stosunkowo niewielka masa pozwalała jednak na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na 250 km/h.

  • 1987 Daihatsu TA-X80
  • 1987 Daihatsu TA-X80
  • 1987 Daihatsu TA-X80
  • 1987 Daihatsu TA-X80
  • 1987 Daihatsu TA-X80
[1/5] 1987 Daihatsu TA-X80
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)