16 nowych modeli Land Rovera do 2020 roku - będzie ciekawie! [aktualizacja]
Prezentacja nowego Range Rovera to niejedyna nowość, jaką szykuje brytyjski producent. Zgodnie z zapowiedziami firmy w ciągu najbliższych 8 lat gama modelowa zostanie uzupełniona o kilkanaście nowych konstrukcji, co podzieli ofertę na trzy duże segmenty. Oto jak będzie wyglądać paleta aut Land Rovera pod koniec dekady.
07.11.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prezentacja nowego Range Rovera to niejedyna nowość, jaką szykuje brytyjski producent. Zgodnie z zapowiedziami firmy w ciągu najbliższych 8 lat gama modelowa zostanie uzupełniona o kilkanaście nowych konstrukcji, co podzieli ofertę na trzy duże segmenty. Oto jak będzie wyglądać paleta aut Land Rovera pod koniec dekady.
Po sporym sukcesie rynkowym modelu Evoque zarząd Land Rovera doszedł najwyraźniej do wniosku, że wielkie toporne terenówki nie są jedyną drogą rozwoju dla tej firmy. Dlatego choć nie zamierza iść za przykładem Caterhama i wejść na zupełnie nieznany rynek, gama modelowa zostanie znacznie rozbudowana. W 2020 roku szefostwo widzi ofertę marki podzieloną na 3 rodziny pogrupowane pod kątem przeznaczenia i docelowego klienta.
Pierwszą grupą miałaby być licząca pięciu członków gama samochodów rodzinnych. Auta byłyby bezpośrednimi następcami modeli Freelander i Discovery i stanowiły trzon floty producenta. Najmniejszym przedstawicielem tej rodziny miałby być niewielki crossover wykorzystujący część podzespołów Range Rovera Evoque, dostępny w niższej cenie. Ponad nim mają się plasować dwie odmiany Freelandera w wersji 5-osobowej, będącej konkurencją np. dla Audi Q5 oraz 7-osobowej nastawionej na klienta zza Oceanu. Gamę zamkną dwa Discovery w dwóch wersjach: tańszej, produkowanej z myślą o aktywnym wypoczynku, i luksusowej (konkurencja dla nowego BMW X5).
Znacznie powiększy się rodzina Defenderów. Auto ma być do 2017 roku dostępne w pięciu odmianach. Gamę otworzy terenowa wersja Evoque, która powinna być bardzo podobna do konceptu DC100. Kolejna generacja auta doczeka się najprawdopodobniej dwóch modeli o różnych rozstawach osi oraz odmiany pick-up. W sprzedaży pozostanie Land Rover Defender obecnej generacji, który będzie najprawdopodobniej oferowany w nieco niższej cenie z myślą o rynkach rozwijających się.
Ostatnim kierunkiem rozwoju gamy marki Land Rover będą nowe modele Range Rovera. Evoque doczeka się odmiany kabriolet oraz większego i mniejszego brata. Najmniejszy z tej czwórki będzie walczył o klientów z Mini Countrymanem, a crossover w wersji XL będzie plasowany gdzieś w połowie drogi do Range Rovera Sport. Gamę zamknie duży, superluksusowy SUV, który za przeciwników będzie miał takie sławy jak kontrowersyjny Bentley EXP 9 F.
Jeżeli plany Land Rovera się powiodą, segment aut terenowych czeka sporo zmian. Tak bogata oferta zapewnia producentowi niemal stuprocentowe pokrycie rynku. Klientowi trudno będzie przejść obojętnie obok salonu marki, jeżeli będzie wiedział, że ta może mu zaoferować auto w każdym rozmiarze i kształcie. Jedynymi zmiennymi decydującymi o wyborze Land Rovera są ceny i wygląd, jednak moim zdaniem umiejętne planowanie jest w stanie zagwarantować marce duży sukces.
[aktualizacja 16 listopada]
Oto jak w przyszłości może się prezentować gama Land Rovera: