Zmiany w regulaminach i kalendarzu F1

Dzisiaj odbyło się spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych, po którym FIA poinformowała, że wprowadzone zostaną drobne zmiany do przyszłorocznego kalendarza Formuły 1 oraz do regulaminów królowej sportów motorowych.

(fot. facebook.com/forceindiaf1)
(fot. facebook.com/forceindiaf1)
Bartosz Pokrzywiński

05.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dzisiaj odbyło się spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych, po którym FIA poinformowała, że wprowadzone zostaną drobne zmiany do przyszłorocznego kalendarza Formuły 1 oraz do regulaminów królowej sportów motorowych.

Pierwszą zmianą jest przesunięcie Grand Prix Niemiec, które według wstępnych planów miało się odbyć 14 lipca. Wyścig zostanie przesunięty na 7 lipca, żeby wydłużyć przerwę do wyścigu o GP Węgier na torze Hungaroring, który zaplanowano na 28 lipca. W tym okresie ma się bowiem odbyć dodatkowy wyścig, nieoficjalnie mówi się o GP Turcji.

Zmieniły się także poszczególne punkty w regulaminach Formuły 1. Zniesiono zasadę, która mówiła o tym, że kierowca może zatrzymać samochód zaraz po sesji kwalifikacyjnej, jeśli jest zmuszony przez szczególne okoliczności.

Do 2017 roku przesunięty został przepis mówiący o tym, że zawodnicy będą musieli przejeżdżać przez pit lane, korzystając wyłącznie z napędu silnika elektrycznego - bolidy będą więc hybrydami. Potwierdzono także zmianę dotyczącą systemu DRS (wygaszania tylnego skrzydła). Teraz zawodnicy nie będą mogli już korzystać z niego do woli podczas treningów i kwalifikacji.

Wcześniej w kwalifikacjach kierowcy mogli używać go bez ograniczeń. Swoją drogą szkoda, bo czasy w Q3 byłyby bardziej imponujące. Wydłużono także tzw. godziny policyjne w czwartki z sześciu do ośmiu godzin. Ostatnią nowością będzie zwiększenie minimalnej wagi bolidów, co ma być związane ze wzrostem wagi ogumienia oraz bardziej skrupulatnymi testami dotyczącymi przedniego skrzydła.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)