Za nami kolejna edycja Plebiscytu Fleet Awards Polska

Plebiscyt Fleet Awards Polska jest swoistym barometrem rynku flotowego i odzwierciedleniem zadowolenia i zaufania fleet managerów w Polsce z pojazdów, produktów i usług flotowych.

Za nami kolejna edycja Plebiscytu Fleet Awards Polska
Piotr Wielgus

18.04.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Plebiscyt cieszy się renomą i tradycją na rynku, jest obecny na arenie zmagań flotowych już od blisko 15 lat. Od przeszło dekady Plebiscyt powstaje w redakcji magazynu FLOTA – najdłużej ukazującego się magazynu branżowego z nakładem 14 000 egzemplarzy. Magazyn FLOTA jest najbardziej merytorycznym tytułem na rynku, współpracującym z profesjonalnymi autorami i doświadczonymi dziennikarzami motoryzacyjnymi.

Projekt jest jedynym obiektywnym wskaźnikiem zainteresowania konkretnymi rozwiązaniami już dostępnymi na polskim rynku i wyrazem uznania samych fleet managerów. Z tego powodu z każdym rokiem projekt jest jeszcze bardziej wyczekiwany, a jego wyniki w bezpośredni sposób przekładają się na sferę sprzedażową.

W Plebiscycie nominowane są pojazdy, usługi i produkty, które w dniu rozpoczęcia projektu dostępne są na polskim rynku. Wszyscy nominowani przypisywani są przez redakcję FLOTY do odpowiednich kategorii aby usystematyzować i klarownie przeprowadzić procedury głosowania. Plebiscyt Fleet Awards 2014 obfitował w rekordy. Jednym z nich jest liczba nominowanych – blisko 90 pojazdów, oraz ponad 60 usług i produktów walczyło o miano najlepszych na rynku.

WYŁANIANIE ZWYCIĘZCÓW

Co roku Plebiscyt rozpoczyna się głosowaniem internetowym na specjalnie przygotowanej platformie (fleet-awards.pl). Możliwość wskazania swoich faworytów mają wyłącznie zarejestrowani i zweryfikowani przez firmę audytorską ludzie mający związek z branżą motoryzacyjną i transportową. Aby zachować jak największą wiarygodność projektu, firmy nominowane w Plebiscycie nie mają prawa głosu, a nad czystością bazy głosujących czuwa audytor. Przez cały okres trwania tej części Plebiscytu można dokonywać zmiany swojego wyboru rejestrując się ponownie na swoje konto. Nie ma również konieczności oddawania głosu we wszystkich kategoriach, co jest powodem różnicy oddanych głosów w poszczególnych segmentach.

W 2014 roku głosowanie internetowe trwało od 3 marca do 9 kwietnia. Stanowiska do głosowania obecne były na Motor Show 2014 w Poznaniu oraz podczas empirycznej części Plebiscytu – na Wielkim Teście Flotowym w Warszawie. Dzięki takiemu działaniu umożliwiono głosowanie wyjątkowo licznemu gronu zainteresowanych osób, co odzwierciedla się w rekordowej ilości założonych kont. W 2014 do oceny nominowanych przystąpiło 10 089 osób co jest wynikiem blisko trzykrotnie lepszym niż przed rokiem. We wszystkich kategoriach oddano blisko 290 000 głosów, co jest absolutnym rekordem w historii Plebiscytu.

Trwające ponad 5 tygodni głosowanie internetowe i zakrojona na wielką skalę promocja projektu to główna część dla nominowanych produktów i usług. Poprzez głosy internetowe branża wybiera swoich faworytów, a po ich zliczeniu poznajemy laureatów w kilkunastu kategoriach usługowych i produktowych.

Nominowane samochody podlegają dodatkowej ocenie. Sami fleet managerowie wcielają się w rolę jurorów i podczas Wielkiego Testu Flotowego ,na specjalnie przygotowanych arkuszach ocen, punktują pojazdy w skali 1-10.

Wszystkie nominowane pojazdy fizycznie pojawiają się na Wielkim Teście Flotowym, gdzie pod okiem profesjonalnych instruktorów testowane są na specjalnie przygotowanych na tę okazję 4 próbach dynamicznych. Oceniana jest precyzja prowadzenia, systemy bezpieczeństwa oraz komfort podróży. Dodatkowo fleet managerowie oceniają ergonomię wnętrza oraz przestrzeń bagażową. Przyznawane przez samych fleet managerów noty stanowią główną część składową finalnej oceny samochodów.

W tym roku również Wielki Test Flotowy okazał się największym flotowym spotkaniem plenerowym w branży – blisko 180 zarządców flot z całego kraju zgromadziło się 2. kwietnia lotnisku Babice na warszawskim Bemowie, aby wraz z dziennikarzami i zaproszonymi gośćmi stworzyć wielką grupę blisko 250 osób bezpośrednio zainteresowanych Plebiscytem Fleet Awards Polska 2014 i po raz kolejny tworzyć historię branży flotowej w Polsce.

W tym roku, aby Plebiscyt był w pełni obiektywny, częścią składową oceny były dane dotyczące sprzedaży danego modelu samochodu w 2013 roku (CEPiK). Tak przedstawia się waga poszczególnych składowych oceny nominowanych samochodów flotowych:

Głos internetowy = 0,2; Dane z CEPiKu = 0,3; Ocena z Wielkiego Testu Flotowego = 0,5.

Z wielu powyższych powodów Plebiscyt nie na wyrost nazywany jest „Oscarami branży flotowej w Polsce”. Laureatom tej rekordowej edycji serdecznie gratulujemy statuetek i dziękujemy wszystkim nominowanym za współzawodnictwo i chęć zademonstrowania swoich samochodów i rozwiązań flotowych niezwykle szerokiemu gronu odbiorców.

ZWIĘCIĘZCY PLEBISCYTU FLEET AWARDS POLSKA 2014

  1. Nagroda specjalna Magazynu FLOTA – Debiut roku - SEAT

[marka Seat, mimo oficjalnego rozpoczęcia sprzedaży pod znakiem Volkswagen Group Polska od czerwca 2013 roku, osiągnęła znakomite wyniki w tegorocznym Plebiscycie. Modele Leon oraz Ibiza znalazły się bezpośrednio na podium w najbardziej obleganych i flotowych kategoriach projektu]

  1. Firma przyjazna fleet managerowi – koncern motoryzacyjny – Ford Polska
  1. Firma przyjazna fleet managerowi – dostawca usług – Alphabet Polska Fleet Management

[na końcu każdego formularza głosowania internetowego jurorowi wyświetlała się prośba o odpowiedź na otwarte pytanie „która firma Twoim zdaniem jest najbardziej przyjazna fleet managerom?”. Na podstawie uzyskanych głosów zwyczajowo podzielono odpowiedzi na dwie powyższe kategorie]

  1. Samochód dla pracownika – segment A – Hyundai i10
  1. Samochód dla pracownika – segment B – Toyota Yaris
  1. Samochód dla pracownika – segment B+ - Škoda Rapid Spaceback
  1. Samochód dla pracownika – segment C – Ford Focus
  1. Samochód dla menedżera – segment D – Opel Insignia 5D Cosmo
  1. Samochód dla menedżera – Małe Premium – Audi A3 Limousine
  1. Samochód dla menedżera – Średnie i Duże Premium – Volvo S60
  1. Samochód dla Prezesa – Lexus GS 450h
  1. Małe i średnie MPV/Crossover – Mazda CX5
  1. Duże MPV/Crossover – Volkswagen Multivan
  1. SUV – Toyota RAV4
  1. Mały Samochód Dostawczy – Fiat Fiorino
  1. Średni Samochód Dostawczy – Volkswagen Transporter
  1. Duży Samochód Dostawczy – Ford Transit
  1. Samochód z napędem alternatywnym – Volvo V60 Plug-in Hybrid
  1. Program serwisowy – Toyota – Toyota Business Service
  1. Program Gwarancyjny – Opel – B2B FlexCare
  1. Obsługa Posprzedażna – Volkswagen – Serwisowy Kontrakt Flotowy
  1. Systemy Bezpieczeństwa w Samochodzie – Volvo – System City Safety
  1. Wynajem Średnioterminowy – Masterlease – Wynajem Elastyczny
  1. Wynajem Długoterminowy – Volkswagen Leasing Polska
  1. Rozwiązania Mobilen CFM – Alphabet Polska Fleet Management – AlphaGuide
  1. Karty Paliwowe MŚP – PKN Orlen – Karta Mikroflota
  1. Kart Paliwowe dla Dużych Flot – Shell – Karta euroShell
  1. Ubezpieczenia i finanse – Link4 – Ubezpieczenia komunikacyjne dla flot
  1. Oprogramowanie – Softra – System Flota Commandor
  1. Remarketing – Masterlease – Master1.pl
  1. Monitoring Floty – Cartrack – Moja Flota Standard
  1. Rozwiązania ECO – Alphabet Polska Fleet Management – AlphaElectric
  1. Technologia – BP – BP FleetMove
  1. Serwis Pojazdów Flotowych – Euromaster

Nagrody specjalne w tym roku magazyn FLOTA przyznał za edukowanie branży flotowej:

  1. Nagroda specjalna Magazynu FLOTA – INFO-EKSPERT
  1. Nagroda specjalna Magazynu FLOTA – Fleet Partners

Spis wszystkich nominowanych znajduje się na stronie Fleet Awards.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)