Wyścigowa wersja 911 jeszcze mocniejsza

Porsche GT3 RSR jest najsilniejszym samochodem wyścigowym zbudowanym na bazie Porsche 911. W zeszłym sezonie zwyciężał w 24-godzinnych zmaganiach na torze Le Mans i Spa, a także zwyciężył w klasyfikacji generalnej na torze Nurburing, również w trakcie 24-godzinnego wyścigu. Samochody wyścigowe muszą się rozwijać aby nadążyć za konkurencją bądź nie dać się doścignąć, więc Porsche GT3 RSR na nowy sezon został znacznie "ulepszony".

Wyścigowa wersja 911 jeszcze mocniejsza
Jacek Filipek

05.04.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wyraźnym znakiem rozpoznawczym nowego GT3 RSR jest przód pojazdu, mocno zmodyfikowany w celu poprawy aerodynamiki. Jednak najwięcej innowacji tkwi pod zoptymalizowaną pod względem ciężaru karoserią. Oprócz spojlera z przodu zwanegp "flicks" opracowano sposób prowadzenia powietrza z bocznymi wlotami, które nabrały nowy kształt i zapewniają docisk nadwozia do droki przy jednoczesnej redukcji oporu powietrza. Tył jest taki sam jak w zeszłym sezonie.

W silniku typu bokser GT3 RSR o pojemności 3,8 litra wprowadzone zostały tylko niewielkie zmiany. Dysponuje on mocą 465 KM (342 kW) przy 8.000 obrotów na minutę i rozwija maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min. Ogranicznik prędkości obrotowej tego efektywnego sześciocylindrowego silnika aktywuje się przy 9.400 obrotach wału korbowego.

GT3 RSR, obok GT3 Cup i GT3 Cup S, jest trzecim samochodem wyścigowym na bazie Porsche 911, oferowanym przez Porsche Motorsport. Ten najszybszy i najmocniejszy samochód z Weissach przeznaczony do wyścigów długodystansowych, jeżeli nie liczyć RS Spyder, zostanie wyprodukowany w około 35 egzemplarzach i trafi od zaraz do prywatnych zespołów na całym świecie. Cena GT3 RSR wynosi 349.800 euro plus VAT obowiązujący

w danym kraju.

Jak sobie poradzi na torze zobaczymy już nie długo w tym sezonie. Nie mogę się już doczekać aż zobaczę go w akcji!

Komentarze (0)