Wyścigowa wersja 911 jeszcze mocniejsza
Porsche GT3 RSR jest najsilniejszym samochodem wyścigowym zbudowanym na bazie Porsche 911. W zeszłym sezonie zwyciężał w 24-godzinnych zmaganiach na torze Le Mans i Spa, a także zwyciężył w klasyfikacji generalnej na torze Nurburing, również w trakcie 24-godzinnego wyścigu. Samochody wyścigowe muszą się rozwijać aby nadążyć za konkurencją bądź nie dać się doścignąć, więc Porsche GT3 RSR na nowy sezon został znacznie "ulepszony".
05.04.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wyraźnym znakiem rozpoznawczym nowego GT3 RSR jest przód pojazdu, mocno zmodyfikowany w celu poprawy aerodynamiki. Jednak najwięcej innowacji tkwi pod zoptymalizowaną pod względem ciężaru karoserią. Oprócz spojlera z przodu zwanegp "flicks" opracowano sposób prowadzenia powietrza z bocznymi wlotami, które nabrały nowy kształt i zapewniają docisk nadwozia do droki przy jednoczesnej redukcji oporu powietrza. Tył jest taki sam jak w zeszłym sezonie.
W silniku typu bokser GT3 RSR o pojemności 3,8 litra wprowadzone zostały tylko niewielkie zmiany. Dysponuje on mocą 465 KM (342 kW) przy 8.000 obrotów na minutę i rozwija maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min. Ogranicznik prędkości obrotowej tego efektywnego sześciocylindrowego silnika aktywuje się przy 9.400 obrotach wału korbowego.
GT3 RSR, obok GT3 Cup i GT3 Cup S, jest trzecim samochodem wyścigowym na bazie Porsche 911, oferowanym przez Porsche Motorsport. Ten najszybszy i najmocniejszy samochód z Weissach przeznaczony do wyścigów długodystansowych, jeżeli nie liczyć RS Spyder, zostanie wyprodukowany w około 35 egzemplarzach i trafi od zaraz do prywatnych zespołów na całym świecie. Cena GT3 RSR wynosi 349.800 euro plus VAT obowiązujący
w danym kraju.
Jak sobie poradzi na torze zobaczymy już nie długo w tym sezonie. Nie mogę się już doczekać aż zobaczę go w akcji!