Volkswagen Passat GTE (2017) – polskie ceny

Volkswagen Passat GTE (2017) – polskie ceny

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Volkswagen uruchamia proces zamawiania swojego hybrydowego Passata GTE. Ile kosztuje takie auto?

Volkswagen Passat GTE to drugi członek rodziny hybrydowych samochodów tej marki w Polsce. Spodziewamy się, że w niedługim czasie do gamy dołączy również nowy Tiguan z takim napędem. Hybrydowy Golf kosztuje bagatela 153 090 zł, natomiast Passat 173 490 zł (dopłata do kombi wynosi 3000 zł). Wbrew pozorom cena jest atrakcyjna, bo to hybrydy plug-in.

Volkswagen Passat GTE
Volkswagen Passat GTE

Napędzany dwoma silnikami Passat GTE osiąga moc systemową 218 KM, co jest wynikiem współpracy motoru benzynowego 1.4 TSI (156 KM) oraz elektrycznego (115 KM). Zatem moc systemu napędowego odpowiada wersji 2.0 TSI 220 KM lub 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM. O ile Passat GTE jest droższy od tradycyjnego benzyniaka o całe 31 200 zł, to od wspomnianego diesla jest tańszy o 300 zł. Tyle tylko, że z dieslem otrzymacie już napęd na cztery koła 4MOTION. Z drugiej strony - diesla nie zatankujecie za darmo z gniazdka dostępnego w miejscu publicznym, a Passata GTE tak.

W trybie wyłącznie elektrycznym Passat GTE jest w stanie pokonać dystans do 50 km. Czas ładowania z sieci o napięciu 230 V wynosi 4 godziny i 15 minut, a z sieci o napięciu 360 V (za pomocą tzw. Wallboxa) tylko 2 godziny i 30 minut.

Wnętrze Volkswagena Passata GTE wyróżnia się bogatym standardem wyposażenia oraz niebieskimi dodatkami
Wnętrze Volkswagena Passata GTE wyróżnia się bogatym standardem wyposażenia oraz niebieskimi dodatkami

Samochód ma bardzo dobre osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,4 s. Prędkość maksymalna to 224 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia automatyczna DSG. Producent podaje zasięg w pełni zatankowanego i naładowanego samochodu na poziomie ponad 1100 km. Uwzględniając pojemność 50-litrowego baku, średnie zużycie paliwa ma wynosić około 4,5 l/100 km.

Kupując Passata GTE w zasadzie kupujecie topowy model. Standard wyposażenia GTE jest porównywalny z najwyższym Highline. Samochód ma reflektory LED Basic, które można dostać tylko w najmocniejszej wersji benzynowej i wysokoprężnej. Ponadto na pokładzie mamy: aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash Basic & Front", komplet poduszek powietrznych, system wykrywający zmęczenie kierowcy, bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, 3-strefową klimatyzację automatyczną, zestaw multimedialny "Composition Media" z 6,5-calowym ekranem dotykowym i 8 głośnikami. Koła stanowią 17-calowe obręcze aluminiowe z oponami samouszczelniającymi się.

W grillu Passata GTE ukryto wtyczkę do ładowania akumulatora
W grillu Passata GTE ukryto wtyczkę do ładowania akumulatora

Z zewnątrz Passata GTE odróżnicie od standardowych wersji napędowych po diodowych światłach do jazdy dziennej w kształcie litery C (element charakterystyczny dla Volkswagenów z alternatywnym źródłem napędu) oraz po niebieskiej listwie na osłonie chłodnicy. To właśnie w niej schowano wtyczkę do ładowania akumulatora. Wewnątrz kabiny są niebieskie wstawki ozdobne, podświetlenie Ambiente w tym samym kolorze, dodatki ze skóry oraz system emitujący dźwięk silnika w trybie elektrycznym.

Volkswagen oferuje obecnie w Polsce pięć samochodów z zasilaniem alternatywnym. Niedawno deklarował wprowadzenie na rynek dwadzieścia modeli tego typu. Ćwierć roboty wykonane. Oto samochody dostępne w oficjalnej sprzedaży w naszym kraju wraz z cennikami:

Volkswagen Passat GTE (2017) - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (3)