Volkswagen podjął decyzję. Koniec kultowego silnika
Tak, też jestem zdziwiony. Silnik VR6 zniknął z Europy dobrych kilka lat temu. W USA pożegnano go w 2023 roku, gdy został wycofany z gamy SUV-a Atlas. Jak się jednak okazuje, kultowa jednostka wciąż była dostępna w Chinach. Do dziś.
19.12.2024 | aktual.: 19.12.2024 15:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rzecznik prasowy Volkswagena, Andreas G. Schleith, poinformował za pośrednictwem "Linkedina" o pożegnaniu z tym wyjątkowym silnikiem. Portwierdził, że ostatni egzemplarz opuścił fabrykę 12 grudnia 2024 roku, wieńcząc 34-letnią historię.
Jednostka VR6 zadebiutowała w 1991 roku pod maską Golfa trzeciej generacji. Od tego czasu zbudowano 1,87 mln sztuk tego silnika, w różnych wariantach, znanych w Europie z takich modeli jak Corrado, Beetle, Passat, Vento, Bora, Jetta, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC i Sharan.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
VR6 był też wykorzystywany przez inne marki koncernu Volkswagena. Trafiał m.in. do Porsche Cayenne, Audi Q7, Audi TT, Seata Leona czy Skody Superb. Nierzadko z nieco mylącym oznaczeniem "V6".
Choć w Europie został już prawie zapomniany, wciąż oferowano go w Chinach, w Audi Q6 i Volkswagenie Talagon. Do teraz, gdy zdecydowano o ostatecznym zakończeniu produkcji.