Golf to już "staruszek" patrząc na wiek, ale technicznie jest młodszy niż niektóre najnowsze dzieci segmentu C.© fot. Konrad Skura

Volkswagen Golf VII ma już siedem lat, a wciąż jest na szczycie

Julian Grabowski
25 kwietnia 2019

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

29 marca obchodziliśmy 45-lecie Volkswagena Golfa. Jeszcze w tym roku poznamy nową generację. I choć od premiery obecnej minęło prawie siedem lat – tak, aż tyle – to nie sposób nie dostrzec, że to wciąż jedno z najlepszych aut kompaktowych na rynku.

Po pierwsze wygląd

Choć auto jest oferowane od 2012 roku, to konserwatywny, ponadczasowy wygląd Golfa nie chce się zestarzeć. Mimo to, producent zadbał o jego odświeżenie w 2017 roku, zmieniając lampy na diodowe, jednocześnie dostosowując model do współczesnych standardów w dziedzinie oświetlenia.

Volkswagen Golf po liftingu zyskał w pełni diodowe oświetlenie
Volkswagen Golf po liftingu zyskał w pełni diodowe oświetlenie© fot. Konrad Skura

Zmieniono także zderzaki, które podkreślają techniczny charakter najlepiej sprzedającego się modelu w Europie. Dzięki nim przód jest bardziej wyrazisty i dynamiczny, w specyfikacji R Line czy sportowych odmianach GTI wręcz sportowy. Na tle konkurentów prezentuje się jak dobrze wytrenowany, dojrzały facet.

Po drugie wnętrze

Wzorzec w dziedzinie ergonomii, komfortu, przestrzeni, ale też jakości wykonania czy technologii multimediów.
Wzorzec w dziedzinie ergonomii, komfortu, przestrzeni, ale też jakości wykonania czy technologii multimediów.© fot. Konrad Skura

Do dziś Golf jest modelem, który mógłby wyznaczać standardy w klasie kompakt w dziedzinie ergonomii, komfortu oraz przestronności. Pozycja za kierownicą jest doskonała, a sama kierownica leży w dłoni idealnie. Fotele ergoActive z 14-kierunkową regulacją, podgrzewaniem oraz funkcją masażu należą do najwygodniejszych w segmencie.

Przestrzeni z przodu nie brakuje w żadnym oferowanym na rynku samochodzie kompaktowym, ale z tyłu bywa różnie. Golf jest obecnie liderem w zakresie miejsca na nogi. Na kanapie z tyłu wygodnie usiądzie dorosła osoba. I nie odbywa się to kosztem bagażnika, którego pojemność to 380 litrów – standard w klasie kompaktów.

Po trzecie bezpieczeństwo

Samo prowadzenie Volkswagena Golfa można określić jednym słowem – "pewne". Nie jest sportowy, ale bezpieczny i komfortowy. W opcji jest adaptacyjne zawieszenie, które wciąż pozostaje poza zasięgiem wielu konkurentów. Odpowiednio wyposażony Golf ma na pokładzie wszystkie systemy wspomagające kierowcę, jakie ten znajdzie u konkurentów:

  • Adaptacyjny tempomat
  • System przeciwkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego
  • Asystent utrzymania pasa ruchu
  • Asystent jazdy w korku
  • System ostrzegania o obiektach w martwym polu
  • System ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkowania
  • Czujnik zmęczenia kierowcy
  • System skanowania znaków drogowych,
  • System stabilizujący przyczepę
  • System ułatwiający manewrowanie z przyczepą
  • Autonomiczny system parkowania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego
  • System automatycznego hamowania po kolizji
  • System automatycznego zatrzymania, który rozpoznaje, że kierowca nie panuje nad autem
  • System wzywania pomocy po wypadku

Po czwarte napęd

Volkswagen Golf to model wyposażony w najnowocześniejszy silnik benzynowy w klasie kompakt na rynku. 150-konna jednostka 1.5 TSI Evo już w 2017 roku została wyposażona w filtr cząstek stałych (u większości konkurentów dopiero w drugiej połowie 2018 r.) oraz unikatową w tym segmencie turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija już przy 1500 obr./min.

Silnik 1.5 EcoTSI to najnowocześniejsza jednostka benzynowa o takiej pojemności w klasie kompakt.
Silnik 1.5 EcoTSI to najnowocześniejsza jednostka benzynowa o takiej pojemności w klasie kompakt.© fot. mat. prasowe

W celu zmniejszenia zużycia paliwa zastosowano system wyłączania dwóch z czterech cylindrów ACT. Na początku 2018 r. zadebiutowała nieco słabsza odmiana tego silnika o mocy 130 KM, pracująca w wysokowydajnym cyklu Millera. Generuje maksymalnie 200 Nm momentu obrotowego od 1400 obr./min, a w wersji z automatyczną skrzynią biegów napęd przechodzi w tryb żeglowania – wyłącza się, by silnik pracował na biegu jałowym.

Źródło artykułu:WP Autokult
VolkswagenVolkswagen Golfsegment c
Komentarze (21)