Uszkodzenia mechaniczne sprzęgieł – wyłączanie [sprzęgło]
Mimo nieskomplikowanego układu kinematycznego sprzęgło sprawia podczas naprawy wiele kosztowych problemów.
17.02.2011 | aktual.: 30.03.2023 12:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mimo nieskomplikowanego układu kinematycznego sprzęgło sprawia podczas naprawy wiele kosztowych problemów.
Aby dostać się do elementów sprzęgła, niezbędne jest odkręcenie go wraz z zespołem skrzyni biegów. Najczęściej spotykanym problemem jest zużycie elementów ciernych, co wynika po prostu z samej zasady działania zespołu, jednak często także ze stylu jazdy kierowcy.
Przyglądając się uszkodzeniom mechanicznym sprzęgła, można wnioskować na temat warunków jego pracy i błędów montażu. Naprawa jest nieopłacalna i zazwyczaj wymienia się kompletne sprzęgło. Cena usługi i zespołu zależy od konkretnego modelu samochodu.
Poniżej przedstawiamy charakterystyczne uszkodzenia mechaniczne zespołu, które uniemożliwiają załączanie i rozłączanie sprzęgła.
Zobacz także:
[url=../2011/02/19/uszkodzenia-mechaniczne-sprzegiel-%E2%80%93-nadmierny-poslizg-sprzegla-sprzeglo]Uszkodzenia mechaniczne sprzęgieł – nadmierny poślizg sprzęgła
[/url]Sterowanie sprzęgłem i usterki [sprzęgło][url=../2011/02/19/uszkodzenia-mechaniczne-sprzegiel-%E2%80%93-nadmierny-poslizg-sprzegla-sprzeglo]
[/url]