Toyota wraca na szczyt ogólnoświatowej sprzedaży
Wydaje się, jakby to było wczoraj, ale trzęsienie ziemi oraz tsunami, które na jakiś czas sparaliżowały część Japonii, miały miejsce w 2011 roku. Ucierpiała na tym także Toyota, która spadła na trzecie miejsce w ogólnoświatowej sprzedaży. Teraz japoński producent odbudował swoją pozycję.
30.10.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wydaje się, jakby to było wczoraj, ale trzęsienie ziemi oraz tsunami, które na jakiś czas sparaliżowały część Japonii, miały miejsce w 2011 roku. Ucierpiała na tym także Toyota, która spadła na trzecie miejsce w ogólnoświatowej sprzedaży. Teraz japoński producent odbudował swoją pozycję.
Już od dłuższego czasu w rankingach ogólnoświatowej sprzedaży znajdują się ci sami trzej producenci: Volkswagen, General Motors oraz Toyota.
Niemcy inwestują ogromne pieniądze, by jak najszybciej trafić na szczyt corocznych zestawień i w konsekwencji wykupić wszystko, co się tylko da. Nie pomaga im trudna sytuacja na rynku europejskim i spadające wyniki sprzedaży.
GM musi zrobić coś z Oplem. Marka przynosi firmie ogromne straty, ale pod względem technologicznym pcha cały koncern do przodu. Trzecie miejsce dotychczas zajmowała Toyota, która najpierw miała problemy z pedałami gazu, a później zbierała się po katastrofie w Japonii.
Firma pozbyła się już wszystkich problemów i w trzecim kwartale tego roku dostarczyła klientom 2,43 mln samochodów, podczas gdy w zeszłym roku wynik ten był słabszy o 0,37 mln aut. Łącznie więc w tym roku Japończycy wyprodukowali i sprzedali 7,4 mln pojazdów, a GM 6,95 mln aut.
Toyota słabo radzi sobie jednak w Chinach, gdzie we wrześniu sprzedaż spadła o 49%. Jednak firma może sobie na to pozwolić w obliczu 20% wzrostu sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Podobno w tym roku za oceanem Toyota chce zwiększyć swoją sprzedaż aż o 30%.
Źródło: WCF