Toyota GR Supra GT4 Evo rusza na podbój światowych torów

Po wprowadzeniu Supry z wyczekiwaną, manualną skrzynią biegów, Toyota prezentuje kolejne specjalne wydanie tego modelu. To rozwinięcie zaprezentowanej w 2020 roku torowej wersji GT4, która ma na koncie 50 zwycięstw w światowych wyścigach.

Toyota GR Supra GT4 Evo
Toyota GR Supra GT4 Evo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Aleksander Ruciński

28.10.2022 | aktual.: 31.10.2022 09:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mimo sukcesów, specjaliści z Gazoo Racing uznali, że przydałoby się kilka poprawek. Tak powstała wersja Evo, która powinna spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców. Toyota wysłuchała swoich klientów i wprowadziła sugerowane przez nich zmiany.

Głównie pod kątem działania układu hamulcowego i zawieszenia. Przekalibrowano ABS, a także zastosowano nowe amortyzatory KW. Auto w specyfikacji na rok 2023 dostało też inny stabilizator poprzeczny zwiększający czucie w szybko pokonywanych zakrętach.

Tak jak dotychczas, Toyota oferuje dużo przydatnych opcji, w tym homologowany pakiet Endurance stworzony z myślą o wyścigach długodystansowych, system nawadniania kierowcy, system monitorowania ciśnienia w oponach czy skoku zawieszenia.

Auto w specyfikacji gotowej do ścigania kosztuje minimum 186 tys. euro. Pierwsze egzemplarze zadebiutują w styczniu podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona.

  • Toyota GR Supra GT4 Evo
  • Toyota GR Supra GT4 Evo
  • Toyota GR Supra GT4 Evo
  • Toyota GR Supra GT4 Evo
  • Toyota GR Supra GT4 Evo
  • Toyota GR Supra GT4 Evo
  • Toyota GR Supra GT4 Evo
  • Toyota GR Supra GT4 Evo
[1/8] Toyota GR Supra GT4 EvoŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Komentarze (1)