Toyota GR Supra GT4 Evo rusza na podbój światowych torów
Po wprowadzeniu Supry z wyczekiwaną, manualną skrzynią biegów, Toyota prezentuje kolejne specjalne wydanie tego modelu. To rozwinięcie zaprezentowanej w 2020 roku torowej wersji GT4, która ma na koncie 50 zwycięstw w światowych wyścigach.
28.10.2022 | aktual.: 31.10.2022 09:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mimo sukcesów, specjaliści z Gazoo Racing uznali, że przydałoby się kilka poprawek. Tak powstała wersja Evo, która powinna spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców. Toyota wysłuchała swoich klientów i wprowadziła sugerowane przez nich zmiany.
Głównie pod kątem działania układu hamulcowego i zawieszenia. Przekalibrowano ABS, a także zastosowano nowe amortyzatory KW. Auto w specyfikacji na rok 2023 dostało też inny stabilizator poprzeczny zwiększający czucie w szybko pokonywanych zakrętach.
Tak jak dotychczas, Toyota oferuje dużo przydatnych opcji, w tym homologowany pakiet Endurance stworzony z myślą o wyścigach długodystansowych, system nawadniania kierowcy, system monitorowania ciśnienia w oponach czy skoku zawieszenia.
Auto w specyfikacji gotowej do ścigania kosztuje minimum 186 tys. euro. Pierwsze egzemplarze zadebiutują w styczniu podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona.