Szybciej przez Małopolskę. Nowy odcinek S7 oddany do użytku
4 października 2021 roku oficjalnie oddano do użytku 13-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S7 na odcinku Szczepanowice-Widoma. To jeden z czterech fragmentów, które docelowo połączą Kraków ze stolicą kraju.
05.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dwujezdniowa, ekspresowa trasa o długości 13 km została oficjalnie oddana kierowcom. Inwestycja usprawni ruch w woj. małopolskim. To pierwszy z nowych odcinków S7 na północ od Krakowa. W budowie są już jednak kolejne.
Poza 13,1 km drogi, zgodnie z projektem wykonano również dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP), dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedną estakadę, która przebiega nad linią kolejową i drogami powiatowymi. To najdłuższy obiekt inżynierski na tej trasie. W kierunku Warszawy mierzy 681 m, a w kierunku Krakowa aż 689 m.
Odcinek Szczepanowice — Widoma jest częścią budowanej, 56-kilometrowej trasy łączącej Kraków z granicą woj. świętokrzyskiego i małopolskiego. Pozostałe inwestycje w realizacji to odcinki:
- Moczydło — Miechów. Budowa wystartowała 27 lipca 2020 roku i zgodnie z planem powinna zakończyć się w 2023 roku. Planowany odcinek ma mieć 18,7 km długości.
- Miechów — Szczepanowice. Umowę na projekt i budowę podpisano 5 lutego 2021 roku. Wciąż czekamy na rozpoczęcie prac na odcinku liczącym blisko 5,3 km.
- Widoma — Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Pierwotnie umowę na realizację podpisano już we wrześniu 2018 roku, lecz problemy z wykonawcami przyczyniły się do opóźnienia realizacji. GDDKiA ostatecznie wycofało się ze współpracy. Dokonano inwentaryzacji inwestycji i 15 lipca 2021 roku zawarto nową umowę. Odcinek ma liczyć około 18 km długości.