SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli to crossover produkowany od 2015 roku. Jest to pierwszy samochód, który powstał po tym, jak Mahindra & Mahindra kupiła koreańską markę. Jego nazwa pochodzi od mieszczącej się około 30 kilometrów na wschód od Rzymu miejscowości Tivoli.
SsangYong pokazał swojego nowego crossovera listopadzie 2014 roku, po trzech latach przygotowań. Był on projektowany jako auto przeznaczone dla osób, które jeszcze nie posiadają pojazdu tego typu. SsangYong wstępnie założył, że będzie produkował około 100 tys. tych samochodów w ciągu roku.
5-osobowe auto mierzy 4195 mm długości. Rozmiary Tivoli sprawiają, że jego najbliższymi konkurentami są takie samochody jak Suzuki Vitara i Nissan Juke. Nieco kanciaste nadwozie sprawia, że Tivoli wizualnie bardziej przypomina konkurenta spod znaku Suzuki. Jednak nieco kontrowersyjna stylistyka przechyla szalę w stronę młodzieżowego Juke'a.
Wygląd Tivoli z przodu nawiązuje nieco do odświeżonego Korando. Mocno zarysowane światła, liczne przetłoczenia i muskularne nadkola - to wszystko czyni SsangYonga dosyć dynamicznie wyglądającym pojazdem. Po premierze krytyka spadła na ten pojazd jedynie za wygląd tylnego pasa, który niektórzy uznali za zbyt masywny.
Spory tył ma jednak swoje zalety. W bagażniku mieszczą się 423 l towaru. Na dodatek dostęp do niego jest dobry dzięki szerokiej klapie.
SsangYong oferuje Tivoli z dwoma silnikami. Są to 1,6-litrowy motor benzynowy oraz 1,6-litrowa jednostka wysokoprężna. Benzyniak rozwija 128 KM i 140 Nm. Parametry te mogą być przenoszone na przednią oś lub na wszystkie koła. Według katalogu oferowane są wersje 6-biegowe manualne i automatyczne.
Silnik Diesla rozwija mniej, bo 116 KM. Dysponuje za to większym momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm. Tivoli z silnikiem wysokoprężnym oferowany jest także z automatyczną skrzynią biegów. W polskim katalogu SsangYonga niedostępny jest napęd na cztery koła dla diesla, chociaż taka konfiguracja znajduje się w dziale z danymi technicznymi.
SsangYong oferuje swojego crossovera w czterech odmianach wyposażeniowych. Wersją podstawową jest Crystal Base. Tu na pokładzie klient otrzymuje między innymi poduszki powietrzne przednie, boczne oraz kurtynowe, 16-calowe felgi stalowe, diodowe światła do jazdy dziennej, tempomat, centralny zamek sterowany zdalnie i klimatyzację manualną. Pozostałe wersje to Crystal, Quartz i topowa Sapphire.
SsangYong Tivoli w wersji Crystal Base, wyposażony w silnik benzynowy, ręczną skrzynię biegów oraz napęd na przednie koła kosztuje 59 900 zł. Skrzynia automatyczna i napęd na cztery koła dostępne są tylko w wersjach Quartz i Sapphire. Kosztują one dodatkowo odpowiednio 6000 i 7000 zł.
Ceny zgodnie z cennikiem obowiązującym w sierpniu 2015.