Speed9 od 9ff - nowy Speedster
9ff to zdecydowanie mój ulubiony tuner Porsche. Do dziś mam sny erotyczne związane z dźwiękiem silnika Panamery, teraz 9ff przygotowało coś specjalnie na targi Essen. Jest to Porsche 997 Turbo w wersji cabrio inspirowane legendarnym Speedsterem.
23.11.2009 | aktual.: 10.10.2022 18:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
9ff to zdecydowanie mój ulubiony tuner Porsche. Do dziś mam sny erotyczne związane z dźwiękiem silnika Panamery, teraz 9ff przygotowało coś specjalnie na targi Essen. Jest to Porsche 997 Turbo w wersji cabrio inspirowane legendarnym Speedsterem.
Skupmy się najpierw na tym czego nie widać. 9ff oprócz stylistyki postanowiło zająć się również tym co jest schowane pod szarawym płaszczem. Silnik benzynowy o pojemności 3.8-litra z dwiema turbosprężarkami został wzmocniony do 650 koni mechanicznych!
Ten fenomenalny rezultat (150KM) udało się uzyskać modyfikując układ wydechowy, montując lepsze filtry powietrza oraz zmieniając ustawienia ECU - niewiarygodny potencjał. Nie dowiemy się niestety jak bardzo wzrosły osiągi, ale możemy się spodziewać setki w 3.2-3.4 sekundy oraz prędkości maksymalnej około 330 kilometrów na godzinę (312 w serii). Oczywiście wraz ze wzrostem osiągów wzmocniono zawieszenie oraz poprawiono układ hamulcowy.
Optycznie auto nawiązuje do modelu 356 w wersji z opływowym nadwoziem Speedster. Z przodu mamy wydłużony zderzak, natomiast gładką linię tyłu uzyskano rezygnując z "przestrzeni za fotelami". Porsche wydaje się niższe i dłuższe - efekt w stu procentach zamierzony.
We wnętrzu dosłownie wszystko skąpane w przepięknej Alcantarze. Pikowane fotele kubełkowe oraz kierownica ze szwem i logo 9ff. Tak zmodyfikowane 911 Turbo Cabrio ochrzczono mianem Speed9. Podoba mi się.
[block position="inside"]9523[/block]
Źródło: Autoblog