Revozport F12berlinetta RZF‑12 (2013)
Po tak renomowanej firmie jak Novitec i tak znanej jak Mansory tuningiem Ferrari F12berlinetty zajmują się mniejsze przedsiębiorstwa. Najnowszą propozycją dotyczącą modyfikacji wozu z Italii jest projekt Revozport zwany RZF-12.
08.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niedawno włoski magazyn Quattroruote przeprowadził kompleksowy test Ferrari F12. Potwierdziło się, że Włosi na początek zawsze podają masę suchego samochodu. Obecnie Ferrari informuje, że z płynami F12berlinetta waży 1630 kg, ale jeśli jest uzbrojona w pakiet Lightweight. Początkowo Włosi informowali, że waga wozu oscyluje w granicach 1525 kg. Często zapominali dodać w materiałach prasowych, że chodzi o tzw. masę suchego pojazdu. W związku z „zaniżaniem” wagi przez Ferrari można włożyć między bajki ich obietnice, że LaFerrari waży 1255 kg. Moim zdaniem 1400 kg to najmniej, ile może ważyć super-Ferrari.
Dziennikarze włoskiego czasopisma zważyli swoją maszynę (F12berlinettę) i wyszło, że jej masa to aż 1700 kg, a z kierowcą i przyrządami pomiarowymi bolid ważył 1799 kg. Wóz jest bardzo ciężki, ale tym bardziej imponują w nim czasy przyspieszeń. 100 km/h gran turismo ma na liczniku po 3,00 s, a 200 km/h już po 8,80 s! Prędkość maksymalna badanego coupé wyniosła 345 km/h.
Swoje znakomite osiągi F12berlinetta zawdzięcza przede wszystkim 6,3-litrowemu silnikowi V12 (jego zmodernizowana wersja napędza LaFerrari). Wolnossąca jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa gwarantuje moc 740 KM przy 8250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 690 Nm przy 6000 obr./min.
Niestety, Revozport nie ingerowało w parametry motoru, więc osiągi drogowe Ferrari F12berlinetty pozostaną na niezmienionym poziomie. Pakiet RZF-12 to przede wszystkim zmiany wizualne, choć nie tylko.
Wszystkie dodatki do karoserii serwowane przez tunera są zrobione z kompozytu węglowego, a składają się na nie takie części jak przedni splitter, listwy mocowane do progów, niewielki spojler na pokrywie bagażnika, osłona światła przeciwmgielnego oraz dyfuzor. Ta ostatnia część wygląda identycznie z seryjną. Za wszystkie części trzeba zapłacić ponad 9500 dolarów.
Kolejne prawie 12 tysięcy dolarów można wydać na wydech i osłony silnika. Wyceniany na niespełna 5000 dolarów sportowy układ wydechowy jest wykonany ze stopów tytanu. Obudowy jednostki napędowej to detale z włókien węglowych, którymi osłonięto większość urządzeń pod maską Ferrari z wyłączeniem silnika.
Kompletny tuning w ramach pakietu RZF-12 to wydatek 21 280 dolarów.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V12, 65supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 740 KM przy 8250 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 118,17 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 6000 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa F1
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 255/35 R 20
- Opony tylne: 315/35 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1700 kg (zmierzona)
- Stosunek masy do mocy: 2,30 kg/KM
- Długość: 4618 mm
- Szerokość: 1942 mm
- Wysokość: 1273 mm
- Rozstaw osi: 2720 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,00 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 8,80 s
- Prędkość maksymalna: 345 km/h
Źródło: automobilesreview