Renault Sport będzie rozwijać dwusprzęgłowe automaty
Oddział Renault zajmujący się szybkimi wersjami francuskich aut zamierza rozwijać dwusprzęgłowe skrzynie biegów. Czy oznacza to, że wszystkie nowe konstrukcje z dopiskiem Renault Sport zostaną pozbawione klasycznych przekładni manualnych?
10.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oddział Renault zajmujący się szybkimi wersjami francuskich aut zamierza rozwijać dwusprzęgłowe skrzynie biegów. Czy oznacza to, że wszystkie nowe konstrukcje z dopiskiem Renault Sport zostaną pozbawione klasycznych przekładni manualnych?
Spekulacje na temat modeli Renault RS wyposażonych wyłącznie w automatyczne skrzynie biegów rozpoczęto wraz z prezentacją nowego Clio RS, które będzie posiadać przekładnię EDC (Efficient Dual Clutch). Nie znaczy to jednak, że wszystkie nowe modele Renault Sport w najbliższej przyszłości będą wyposażone wyłącznie skrzynie automatyczne. Powód jest prosty – skrzynia biegów z nowego Clio RS nie jest na razie przystosowana do obsługi mocniejszych jednostek napędowych.
Prace nad rozwojem skrzyni EDC będą jednak trwały. Renault przekonuje, że jest ona niezwykle szybka (w Clio RS zmiana biegu ma trwać jedynie 150 ms), co zapewnia lepsze osiągi. Nowoczesne automaty dbają również o niższe spalanie oraz silnie przyciągają do marki klientów z rynków pozaeuropejskich. Innym powodem skupienia się oddziału Renault Sport na skrzyniach automatycznych jest jego związek z Formułą 1.
Źródło: CarScoops