Renault Kiger rusza na podbój indyjskiego segmentu B. W Europie może być dacią

Indyjski oddział Renault zaprezentował nowego, małego crossovera stworzonego z myślą o tamtejszym rynku. Są jednak spore szanse, że auto trafi także do Europy. Nie obrazilibyśmy się za taką propozycję z logo Dacii.

Crossover segmentu B to przepis na hit także w Europie.
Crossover segmentu B to przepis na hit także w Europie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

29.01.2021 | aktual.: 06.03.2024 22:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kiger ma mniej niż 4 metry długości i rozstaw osi wynoszący 2,5 metra. To mały, miejski samochód, przedstawiciel modnego segmentu crossoverów. Takie auta cieszą się sporym wzięciem w Europie, lecz póki co producent zdecydował się jedynie na debiut w Indiach. W komunikacie prasowym możemy jednak przeczytać, że nie wyklucza się rozszerzenia oferty także o inne rynki.

Na razie są to jedynie spekulacje, lecz nie zdziwię się, jeśli Kiger trafi na Stary Kontynent pod marką Dacia. Tym bardziej że rumuński producent zapowiedział na przyszły rok premierę nowego modelu w segmencie B. Klasyczne Sandero jest już z nami, więc teraz przydałoby się coś z zauważalnie większym prześwitem.

Kiger prezentuje się całkiem zgrabnie zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Masywne linie sprawiają, że auto wydaje się większe niż w rzeczywistości. Kabina zaskakuje natomiast nowoczesną prostotą i niezłym wyposażeniem. Główną rolę pełni tu 7-calowy, wystający ekran multimediów z Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay.

Obraz
© mat. prasowe

Chętni dostaną też klimatyzację z systemem oczyszczania powietrza, bezkluczykowy dostęp do wnętrza, czy system audio wysokiej klasy. Kabina zmieści nawet 5 osób i imponujące 405 litrów bagażu, co w tej klasie jest z pewnością więcej niż dobrym wynikiem.

W Indiach Kiger będzie dostępne z 1-litrowym, wolnossącym benzyniakiem o mocy 72 KM lub jego mocniejszym, doładowanym odpowiednikiem generującym 100 KM. Ten drugi silnik jest oferowany również w Europie. Przy ewentualnym rozszerzaniu oferty na inne rynki nie powinno więc być problemów z homologacją i kwestiami emisji spalin. Na razie jednak nic nie jest jeszcze oficjalne.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Komentarze (3)