Red Bull RB5 i wszystkie zmiany w nowym sezonie

Dziś razem z Sebastianem Vettelem chcielibyśmy zaprezentować Wam wszystkie zmiany, jakie będą miały miejsce w nowym sezonie formuły 1.

Mateusz Gajewski

14.02.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

PS. Opis zmian w języku polskim w rozwinięciu informacji.

Dziś razem z Sebastianem Vettelem chcielibyśmy zaprezentować Wam wszystkie zmiany, jakie będą miały miejsce w nowym sezonie formuły 1.

PS. Opis zmian w języku polskim w rozwinięciu informacji.

Jak mówi sam Vettel największe zmiany dodadzą nieco pieprzu do wyścigów, jednak ważne jest, że wciąż kierowcy będą ścigali się w samochodach. Warto zwrócić uwagę na przednie skrzydło, które teraz jest niższe oraz szersze. Również wiele bocznych wlotów powietrza zniknęło, a sama końcówka wydechu została przesunięta bardziej na tylną część bolidu. Cała bryła pojazdu wydaje się być bardziej szczuplejszą.

Tylny spojler jest węższy, ale wyższy. Ma to wpływ na przyczepność, ale wpływa negatywnie na aerodynamikę pojazdu jadącego za nami i przyczynia się do łatwiejszego wyprzedzania. Zespoły mają jedynie 8 silników na cały sezon, więc niektóre z nich będą musiały teraz wytrzymywać 3, a nie jak do tej pory 2 wyścigi.

Do tego dochodzi system KERS, który odpowiada za odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania. Energia ta następnie jest zamieniana na energię elektryczną i przechowuje się ją w specjalnych bateriach. Dzięki temu kierowcy mają dodatkowe 82KM do wykorzystania przez ok.6 sekund podczas każdego okrążenia.

Gładkie opony mają podobno zapewnić lepszą przyczepność i więcej zabawy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)