Range Rover Evoque Convertible – kabriolet na wszystkie pory roku
Land Rover zaprezentował oficjalnie swój najnowszy kabriolet bazujący na modelu Range Rover Evoque i nazywa go kabrioletem na każdą porę roku.
09.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wszystko dzięki znakomicie dopracowanemu systemowi składania miękkiego dachu Z-fold. Swoją drogą, jest to największy miękki składany dach kabrioletu spośród wszystkich produkcyjnych samochodów świata. Mechanizm pozwala złożyć go w 18 sekund, natomiast rozkładanie zajmuje ledwie 21 sekund do prędkości 30 mph, czyli niespełna 50 km/h. Land Rover obiecuje znakomitą izolację zarówno od czynników atmosferycznych jak i hałasu. Evoque Convertible jako całkowicie otwarty samochód jest też wyposażony w pałąki przeciwkapotażowe, które potrzebują jedynie 90 milisekund na pełne wysunięcie się zza tylnych zagłówków w razie możliwości wystąpienia dachowania.
Range Rover Evoque Convertible to samochód bardzo ładny i jednocześnie pierwszy w historii marki tego typu kabriolet. To kolejny krok w kierunku, o którym 30 lat temu nawet byśmy nie pomyśleli. Zastanawia nas czy inni producenci podążą w tę samą stronę i zaczną projektować SUV-y cabrio. Auto jest nie tylko kabrioletem, ale też pełnowartościowym pojazdem na lekkie warunki terenowe. Ma wszystkie systemy, które znajdziemy w standardowym Evoque’u z Terrain Response, Hill Descent Control oraz Hill Start Assist włącznie. Dotyczy to także elementów wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Napęd na cztery koła to oczywistość. Land Rover obiecuje również dużą sztywność nadwozia. Auto waży standardowo 1936 kg, a zatem całkiem sporo. Co ciekawe, maksymalna głębokość brodzenia tego kabrioletu wynosi 500 mm!
SUV to również z definicji samochód praktyczny, więc tak projektowano Evoque’a Convertible, aby tej praktyczności zachować jak najwięcej. Najważniejszy aspekt to oczywiście możliwość przewożenia osób i bagażu. Nadwozie mierzące 4370 mm długości, 2085 mm szerokości i 1609 mm wysokości, przy rozstawie osi 2600 mm według producenta ma pomieścić wygodnie cztery osoby, a w bagażniku można schować pakunki o łącznej objętości 251 litrów. Ciekawie zaprojektowano klapę, a właściwie klapkę bagażnika. Przygotowano również luk do przewożenia nart w oparciu kanapy. Dla pasażerów z tyłu przewidziano również oddzielne sterowanie układem klimatyzacji.
Do rozrywki ma posłużyć jeden z systemów multimedialnych znanych z odświeżonego Evoque’a. Podstawowy ma ekran o przekątnej 8 cali, natomiast Pro InControl infotainment współpracuje z ekranem 10,2 cala. Muzyka może popłynąć z aż 12 głośników i systemu Meridian o mocy 660 W. Standardowe audio składa się z 10 głośników i 380-watowego systemu tej samej marki. Nie brakuje najnowszych aplikacji oraz HotSpot Wi-Fi.
Kabriolet Range Rovera jest oferowany z dwoma silnikami do wyboru. Są to 2-litrowe jednostki: benzynowa i diesla. Pierwszy to SI4 z turbodoładowaniem, osiągający moc 240 KM, natomiast drugi to TD4 o mocy 180 KM. Są to te same silniki, które montuje się w standardowym Evoque’u. Współpracują z 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Nowy Range Rover Evoque Convertible jest produkowany w fabryce Land Rovera w Halewood w Wielkiej Brytanii obok wersji pięciodrzwiowej i Coupé, a do sprzedaży trafi wiosną 2016 roku. Cena startuje od 47 500 funtów brytyjskich za wersję wysokoprężną. Za benzynę zapłacimy w Wielkiej Brytanii 48 200 funtów brytyjskich. Dla porównania, wersja Coupé z tym samym silnikiem Diesla kosztuje 36 600 funtów natomiast za benzynę zapłacimy 44 800 funtów.