Projekt E-Carver
Włoski designer - Luca Bar stworzył projekt elektrycznego motocykla. Nosi on nazwę E-Carver. Jednoślad zadziwia niewielkimi rozmiarami baterii oraz pozycją motocyklisty (co widać na zdjęciu). Czy ten futurystyczny pojazd pojawi się w wyścigach TTXGP wśród innych elektrycznych supermoto?
26.07.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Włoski designer - Luca Bar stworzył projekt elektrycznego motocykla. Nosi on nazwę E-Carver. Jednoślad zadziwia niewielkimi rozmiarami baterii oraz pozycją motocyklisty (co widać na zdjęciu). Czy ten futurystyczny pojazd pojawi się w wyścigach TTXGP wśród innych elektrycznych supermoto?
Jest to model koncepcyjny, ale posiada interesujące rozwiązania, dlatego prasa motoryzacyjna od razu podłapała temat. Co takiego niezwykłego posiada E-Carver? Zamiast litowo-jonowych baterii umieszczonych w lekkim body tutaj pojawia się bateria magnetyczna, która ma być wydajniejsza i szybciej "odzyskiwać moc". Hamulce mają pochodzić od motocykli Buella, a projekt (gdyby wszedł w życie) pojawiłby się na torze w 2015 roku.
Agresywna stylizacja i pozycja kierowcy ma zapewniać niezapomniane emocje związane z jazdą. Ale ta właśnie dziwna pozycja kierowcy jest krytykowana przez wielu dziennikarzy motoryzacyjnych. Jako, że elektryczne supermoto nie musi posiadać sprzęgła stopy motocyklisty są praktycznie nieosłonięte i znajdują się tylko kilka centymetrów nad ziemią. Wyobrażacie sobie co by się stało, gdyby przy prędkości 200 km/h (a tyle te maszyny potrafią jechać) nagle stopa się poślizgnęła i wylądowała na jezdni?
Źródło: motorcycle-usa.com