Porsche RGT‑8 z V8‑ką?!

Porsche i RUF to zestaw niemal doskonały. Ten tuner rzadko przedstawia swoje pakiety, ale jak już przedstawi, to robi się ostro! Tym razem przedstawił wersję RGT-8, przy czym ósemka w nazwie jest piekielnie istotna...

Porsche RGT-8 z V8-ką?!
Michal Grygier

06.03.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche i RUF to zestaw niemal doskonały. Ten tuner rzadko przedstawia swoje pakiety, ale jak już przedstawi, to robi się ostro! Tym razem przedstawił wersję RGT-8, przy czym ósemka w nazwie jest piekielnie istotna...

Wcześniej poznaliśmy już RGT. Teraz w ofercie znalazła się następna generacja. Bazuje na obecnym Porsche 997 (czyt, 911). Co wyróżnia propozycję od RUF-a? Przede wszystkim pozbycie się serca, czyli oryginalnego silnika Porsche. Na jego miejsce trafiła nowa jednostka napędowa V8 (sic!) o 180 stopniowym rozwarciu cylindrów. Została zaprojektowana przez tunera od podstaw. Jest bezpośredni wtrysk paliwa, są 4 zawory na cylinder. Moc osiągana z pojemności 4,5 litra to 542 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nieźle, nieźle.

Aby moc się nie zmarnowała, RUF maksymalnie odchudził cały samochód. Są zatem aluminiowe drzwi, jest aluminiowa maska, karbonowa osłona silnika, czy liczny karbonowy bodykit. Plus ceramiczne tarcze hamulcowe, klatka bezpieczeństwa i 19 calowe nowe obręcze z oponami Michelin Pilot Sport Cup.

Dostępny będzie w 2011 roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)