Porsche 911 GT3 R - rasowa wyścigówka
Przydałaby się ogromna mapa, aby w pełni połapać się w specyfikacji modelowej Porsche. Na bazie GT3 Cup, który powstał na seryjnym GT3 będącym z kolei jedną z odmian 911tki, powstało Porsche 911 GT3 R - czyli najbardziej wyścigowa z wyścigowych odmian tego auta.
20.11.2009 | aktual.: 02.10.2022 19:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przydałaby się ogromna mapa, aby w pełni połapać się w specyfikacji modelowej Porsche. Na bazie GT3 Cup, który powstał na seryjnym GT3 będącym z kolei jedną z odmian 911tki, powstało Porsche 911 GT3 R - czyli najbardziej wyścigowa z wyścigowych odmian tego auta.
911 GT3 R jako następca GT3 Cup S spełnia wszystkie wymagania konstrukcyjne FIA GT3. Nowy model ma być jeszcze lepszy w prowadzeniu, a przez co jeszcze bardziej konkurencyjny.
Sześć cylindrów czterolitrowego silnika w układzie bokser wybija moc 480 koni mechanicznych. Całe piękno aut serii GT3 polega na tym, że wszystko to co powstanie w jednostce napędowej wędruje tylko i wyłącznie na tylną oś za pomocą "prostej" sześciobiegowej przekładni sekwencyjnej.
Auto zostało oczywiście odchudzone do 1200 kilogramów - zwróćcie uwagę na stosunek mocy do masy, 400 koni na tonę. Obowiązkowa klatka bezpieczeństwa, fotel kubełkowy, sprzęt gaśniczy to wszystko co niezbędne w rasowej wyścigówce. Jest jednak również ABS, kontrola trakcji, elektroniczna kontrola gazu.
Na zewnątrz mamy poszerzone nadwozie, dyfuzor, nad którym znajdują się dwie końcówki układu wydechowego, przeogromne tylne skrzydło wspomagane przez spojler z logo GT3 R na pokrywie silnika. Jeżeli sam wygląd auta budzi respekt, to co powiecie o jego cenie?
Oficjalny debiut odbędzie się 14 stycznia 2010 roku na Birmingham Motor Show, a pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do zespołów wyścigowych wiosną przyszłego roku. Ceny rozpoczynają się od 279.000 euro plus podatki.
Źródło: Carscoop