Polacy lubią wymieniać luksusowe auta – robią to częściej niż Niemcy!

Europejski rynek motoryzacyjny przechodzi ostatnio cięższe chwile. Jednak te problemy nie dotyczą marek premium, które, również w Polsce, radzą sobie wyjątkowo dobrze. Okazuje się także, że Polacy lubią często zmieniać swoje samochody.

Polacy lubią wymieniać luksusowe auta – robią to częściej niż Niemcy!
Piotr Ślusarczyk

30.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Europejski rynek motoryzacyjny przechodzi ostatnio cięższe chwile. Jednak te problemy nie dotyczą marek premium, które, również w Polsce, radzą sobie wyjątkowo dobrze. Okazuje się także, że Polacy lubią często zmieniać swoje samochody.

Polscy konsumenci wymieniają luksusowe auta na nowe średnio co 3,5 roku. Dla porównania Niemcy decydują się na taki ruch średnio po 4,5 roku. Dodatkowo, Polacy zdecydowani na kupno auta, często korzystają z możliwości kompleksowej personalizacji samochodu. Mówi o tym dyrektor BMW Polska – Adreas Biehler – równocześnie dodając, że nadwiślańscy klienci potrafią być naprawdę wymagający. Warto zaznaczyć, że aż 80 % BMW sprzedawanych w naszym kraju jest zamawianych w fabrykach w specyfikacjach zgodnych z życzeniami klientów.

Biehler tłumaczy świetne wyniki BMW i tym samym innych marek premium w Polsce relatywnie wysokim wzrostem gospodarczym w naszym kraju. Zachętą dla klientów do kupowania aut u polskich dealerów są też w dużej mierze ujednolicone ceny. Zrównywanie cen pomiędzy krajami zostało wymuszone poprzez niegdyś częste wycieczki Polaków do zagranicznych salonów sprzedaży.

Polscy klienci stają się bardziej wymagający i chętni do częstszej wymiany samochodów na nowe również ze względu na efekt, który można nazwać upojeniem luksusem. To co było i jest od wielu lat standardem na zachodzie, do naszego kraju dotarło stosunkowo niedawno i Polacy nie zdażyli się tym jeszcze w pełni nacieszyć. Chyba najlepszym podsumowaniem zachowań polskich klientów marek premium będą fragmenty wypowiedzi Andreasa Biehlera:

Klienci coraz częściej poszukują indywidualnego samochodu. Nie akceptują rozwiązania, które każdemu pasuje, chcą mieć swój "własny" samochód (...). Polacy szukają najnowszych rzeczy, chcą być na czasie, a my im to umożliwiamy.
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)