Plany Lamborghini na najbliższe lata

Obecnie Lamborghini skupia się na swoim najnowszym dziele - modelu Aventador, którego pierwszy rok produkcji został wyprzedany niedługo po genewskiej premierze. Jakie plany ma włoski producent na nadchodzące lata? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w dalszej części wpisu.

Lamborghini
Lamborghini
Arkadiusz Gabrysiak

18.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obecnie Lamborghini skupia się na swoim najnowszym dziele - modelu Aventador, którego pierwszy rok produkcji został wyprzedany niedługo po genewskiej premierze. Jakie plany ma włoski producent na nadchodzące lata? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w dalszej części wpisu.

Według pierwszych informacji kolejnym nowym modelem w ofercie będzie bardzo mocno limitowana produkcja konceptu Sesto Elemento, zaprezentowanego światu po raz pierwszy na salonie samochodowym w Paryżu w 2010 roku. Nie będzie on jednak następcą żadnego modelu - zajmie raczej pozycję Reventona. Będzie więc bardzo drogi i powstanie jedynie kilka lub kilkanaście egzemplarzy.

Lamborghini Sesto Elemento
Lamborghini Sesto Elemento

W najbliższym czasie planowana jest oczywiście także wersja roadster modelu Aventador oraz - znając Lamborghini - mocniejsza i odchudzona edycja Super Veloce. Po wprowadzeniu do produkcji modelu coupe, firma zaprezentuje rok później odmianę roadster, która będzie wyposażona w wieloczęściowy dach z włókna węglowego, montowany do ukrytych węzłów konstrukcyjnych nadwozia i przechowywany złożony na płasko w bagażniku.

Dwa lata później zostanie zaprezentowany Aventador SuperVeloce – o 150kg lżejszy od podstawowej wersji pojazdu dzięki wykończeniu wnętrza z włókna węglowego oraz ogólnej redukcji masy. Dodatkowo zyska 50KM i duży karbonowy spoiler. Wersja superszybka Aventadora będzie produkowana tylko w 2015 roku w limitowanej ilości 350 sztuk.

Geneva Motor Show 2011 - Lamborghini Aventador LP700-4
Geneva Motor Show 2011 - Lamborghini Aventador LP700-4

W 2016 Aventador coupe i roadster przejdą facelifting. Nastąpi też wzmocnienie silnika z wersji SV, co przyniesie powstanie modelu LP750-4. Przestylizowany zostanie tył auta – pojawi się nowy dyfuzor i siatkowy grill na całej szerokości. Zmiany zajdą również w wyglądzie tylnych świateł. Zarys przodu ulegnie zmianie, poszerzone zostaną wloty powietrza.

Ostatnią odmianą Aventadora będzie zaprezentowana w 2019 roku LP850-4 Jota, wykorzystująca odlewy węglowo-krzemianowe jako obudowy skrzyni biegów, dyferencjału i elementy karbonowe w zawieszeniu. Jota będzie 250kg lżejsza niż standardowy Aventador i 100kg lżejsza niż wersja SuperVeloce. Moc wzrośnie o 100KM w stosunku do odmiany poliftowej. Będzie to samochód limitowany jedynie do 50 egzemplarzy.

W 2013 roku ma natomiast przyjść pora na następcę modelu Gallardo, który najprawdopodobniej przyjmie nazwę Cabrera. Oczywiście wersja bez dachu także jest w planach. Tak samo jak Gallardo, jego następca będzie nosił nazwę po walecznym Hiszpańskim byku. Zadebiutuje on w 2013 roku jako 570-konne coupe wyposażone w silnik V10. Cabrera Spyder dołączy do rodziny Lamborghini rok później. Nadwozie samonośne będzie składało się z kilku łączonych ze sobą karbonowych elementów (rozwiązanie tańsze w produkcji niż jednoczęściowy monokokpit Aventadora). Cabrera ma być nieznacznie lżejsza i większa niż Gallardo, a osiągami przewyższy poprzednika w odmianie LP570-4 Superleggera.

Wersja Spyder będzie wyposażona w miękki składany dach, zbliżony do tego, który znamy z obecnego mniejszego modelu Lamborghini.

W 2017 roku zadebiutuje Cabrera Superleggera – model produkowany jedynie przez rok w limitowanej ilości 250 sztuk. Będzie on lżejszy o 150kg, dzięki podobnym zabiegom co przy redukcji masy Aventadora. Moc pojazdu wzrośnie do 595KM. W szóstym roku produkcji Cabrera przejdzie facelifting, który utrzyma się na nadwoziu następcy Gallardo przez drugą połowę swojego okresu produkcji, czyli do około 2024 roku.

Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque

W okolicach roku 2014 Lamborghini ma wprowadzić do swojej oferty długo oczekiwane, czterodrzwiowe coupe - model Estoque. Ma on bazować na nowej płycie podłogowej MSB rozwijanej także dla innych pojazdów grupy VW (Porsche Panamery, Audi A8 i Bentleya Continentala). Na dalszym etapie rozwoju projektu wariacją Estoque ma być także dwudrzwiowe, luksusowe auto klasy GT z silnikiem umiejscowionym z przodu, które pomieści 4 pasażerów. Pierwszy 4-drzwiowy sedan Lamborghini będzie napędzany tym samym V10 co opisywana powyżej Cabrera. Ma ona oferować doskonałe osiągi i luksus na najwyższym poziomie, któremu nie dorówna żaden samochód w tej klasie, wywołując spore zamieszanie w segmencie luksusowych sedanów z najwyższej półki.

W 2015 roku Lamborghini pokaże światu koncept 2-drzwiowej, 4-miejscowej wersji Estoque ze składanym dachem. Ta odmiana wejdzie do produkcji rok po prezentacji i będzie sprzedawana jako rocznik modelowy 2017. Sedan od Lamborghini przejdzie po 5 latach facelifting. Jednocześnie zaprezentowany zostanie koncept skróconego Estoque – dwudrzwiowe coupe o układzie siedzeń 2+2 celujący w luksusowe sportowe samochody z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Estoque Coupe zawita w salonach w 2021 roku.

Oczywiście nie jest oficjalne oświadczenie prasowe Lamborghini, jednak wszystko wskazuje na to, że informacje te mogą być prawdziwe.

Podsumowując:

2011 – LP550-2 Spyder i wyjazd pierwszych egzemplarzy LP700-4 Aventador na ulice;

2012 – LP700-4 Roadster i Sesto Elemento;

2013 – następca modelu Gallardo (Cabrera);

2014 – Estoque/4-drzwiowy sedan i następca modelu Gallardo w wersji Spyder;

2015 – LP700 Super Veloce i koncept modelu Estoque ze składanym dachem;

2016 – facelifting LP700 coupe i roadstera;

2017 – Estoque Convertible i następca modelu Gallarrdo w odmianie Superleggera;

2018 – facelifting następcy Gallardo;

2019 – LP700 Jota;

2020 – facelifing modelu Estoque Sedan/Convertible i koncept modelu Estoque Coupe;

2021 – Estoque Coupe i następca modelu LP700

PS Mariusz, dzięki za cynk oraz tłumaczenie!

Źródło: AutoblogInside Line100 Oktanów

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)