Peugeot 308CC z nowym sercem (1,6 HDi)

Peugeot postanowił wraz z początkiem roku dorzucić do swoich modeli zupełnie nową jednostkę napędową. Jest nią silnik 1,6-litra HDi FAP, czyli popularny turbo diesel. Spełnia on normy spalania Euro 5, a pierwszym samochodem, jaki będzie w niego wyposażany jest model 308CC.

Peugeot 308CC z nowym sercem (1,6 HDi)
Mateusz Gajewski

19.01.2010 | aktual.: 02.10.2022 19:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Peugeot postanowił wraz z początkiem roku dorzucić do swoich modeli zupełnie nową jednostkę napędową. Jest nią silnik 1,6-litra HDi FAP, czyli popularny turbo diesel. Spełnia on normy spalania Euro 5, a pierwszym samochodem, jaki będzie w niego wyposażany jest model 308CC.

Jednostka ta dysponuje mocą 112KM, która jest osiągalna przy 3600 obr./min. Oznacza to, że w stosunku do starszej jednostki 1,6l diesel, która nie będzie już naturalnie sprzedawana, moc wzrosła o 2KM. Niewiele, ale zawsze coś, a jak zapewnia producent sama zmiana silnika (a w zasadzie technologii w jakiej jest on wytwarzany) wpływa pozytywnie na spalanie i emisję CO2. Model 308CC z 6-biegową, manualną skrzynią ma przyspieszać od 0-100km/h w 12,2-sekundy, osiągając prędkość maksymalną 191km/h. Wspomniane spalanie ma się utrzymywać na poziomie 5,3-litra na 100 kilometrów.

PS. Nie zapominajmy także o tym, że Peugeot praktycznie na nowo zaprojektował 50% części silnika, co również wpływ na emisję hałasu. Nowa jednostka pracuje zdecydowanie ciszej i bardziej kulturalnie - słowa producenta.

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)