Opel Antara z przednim napędem

Podążając za Volkswagenem Tiguanem Opel również dąży do zwiększenia grona odbiorców oferując swojego SUV'a Antarę w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dzięki usunięciu całego systemu zarządzającego czterema kołami udało się odchudzić auto i jednocześnie zaoszczędzić na produkcji, przez co cena wyjściowa jest niższa.

Opel Antara z przednim napędem
Bartosz Pokrzywiński

12.12.2008 | aktual.: 10.10.2022 18:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podążając za Volkswagenem Tiguanem Opel również dąży do zwiększenia grona odbiorców oferując swojego SUV'a Antarę w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dzięki usunięciu całego systemu zarządzającego czterema kołami udało się odchudzić auto i jednocześnie zaoszczędzić na produkcji, przez co cena wyjściowa jest niższa.

W tej wersji samochód dostępny jest z dwoma silnikami : 2'litrowym dieslem CDTI Common Rail, który produkuje 127 koni mechanicznych oraz motorem benzynowym o pojemności 2.4 dającym 140 koni. Niezależnie od wybranego wariantu silnikowego od Antary z napędem na cztery koła skromniejsza wersja jest tańsza o 2,000 euro (2,600 dolarów). W Niemczech benzynowego SUV'a z napędem na przednią oś można mieć już za 25,970 euro, natomiast diesel kosztuje 27,880 euro.

Warto jednak dopłacić te niecałe 2 tysiące, gdyż Antara z silnikiem benzynowym przyspiesza od 0 do 100 kilometrów na godzinę tylko o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż wersja CDTI. Auto spala jednak średnio 9,3'litra benzyny, podczas gdy wersja z silnikiem diesla o dwa litry mniej. Bardzo dobrze, że VW jak i Opel oferują tańsze alternatywy swoich miejskich SUV'ów. Sporo takich aut nigdy nie widzi nawet polnej drogi, więc po co dopłacać za wersję z napędem na obie osie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)