Nowe zdjęcia szpiegowskie Lamborghini LP700-4
Do sieci przedostały się kolejne zdjęcia szpiegowskie najnowszego modelu Lamborghini. Następca Murcielago został tym razem przyłapany w pełnym kamuflażu, ale po raz kolejny możemy podziwiać charakterystyczna sylwetkę Lamborghini z ogromnymi wlotami powietrza po bokach. Producent ujawnił także kilka informacji o zawieszeniu samochodu.
02.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do sieci przedostały się kolejne zdjęcia szpiegowskie najnowszego modelu Lamborghini. Następca Murcielago został tym razem przyłapany w pełnym kamuflażu, ale po raz kolejny możemy podziwiać charakterystyczna sylwetkę Lamborghini z ogromnymi wlotami powietrza po bokach. Producent ujawnił także kilka informacji o zawieszeniu samochodu.
O wyglądzie tego pojazdu pisaliśmy już nie raz. Lamborghini w tym przypadku postawiło raczej na ewolucję stylistyczną, a nie rewolucję. Charakterystyczna sylwetka samochodów tego włoskiego producenta została tutaj zachowana, a wyróżniać ją będą detale, które niestety jak na razie Lamborghini skrzętnie ukrywa pod kamuflażem.
Wiemy natomiast jaki rodzaj zawieszenia zostanie zastosowany w nowym modelu. Czerpiąc inspirację z Formuły 1 LP700-4 zostało wyposażone w specjalną konstrukcję zawieszenia, w której za pomocą układu drążków pionowe ruchy koła przenoszone są na układ sprężynująco-tłumiący przymocowany skośnie do kadłuba. Rozwiązanie to pozwala znacznie skrócić skok roboczy sprężyny i całego zespołu przy zachowaniu odpowiedniej sztywności. Co ciekawe - podobną konstrukcję możemy spotkać m.in. w Porsche Carrera GT i Ferrari Enzo.
Przy przednich kołach znajdzie się układ dwóch, aluminiowych wahaczy poprzecznych, który ma zapewnić kompromis między komfortem, a sportowymi doznaniami. Dodatkowo, specjalny układ hydrauliczny pozwala na regulację prześwitu przedniej osi w zakresie 0-40 mm.
Przypomnijmy, że nowy model będzie wyposażony w 6,5-litrowy silnik w układzie V12, którego moc została oszacowana na 700 KM, a moment obrotowy wynosi 690 Nm. Pierwsze 100 km/h kierowca zobaczy na prędkościomierzu już po 2,9 sekundy, a licznik zatrzyma się dopiero przy wskazaniu 350 km/h. Wszystko to przy masie 1575 kilogramów.
Oficjalna premiera samochodu odbędzie się już w marcu na salonie samochodowym w Genewie.