Nowe modele Gordini bardziej hardkorowe
Renault powraca do marki Gordini, która miała być wyznacznikiem specjalnych, limitowanych edycji hot hatchów francuskiego producenta. Teraz jednak, będzie ona miała o wiele więcej wspólnego z adrenaliną.
01.06.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault powraca do marki Gordini, która miała być wyznacznikiem specjalnych, limitowanych edycji hot hatchów francuskiego producenta. Teraz jednak, będzie ona miała o wiele więcej wspólnego z adrenaliną.
W ostatnich latach także producenci średniej klasy, do których należy również Renault, powrócili do idei stosowania specjalnego nazewnictwa wyjątkowych modeli. Initiale Paris, seria DS-ów, R-ki Volkswagena czy coraz szerzej pojmowane OPC Opla, nie ogranicza się już tylko do jednego, dwóch aut.
Nasi koledzy po fachu przepytali jednego z dyrektorów Renault, niejakiego Carlosa Tavaresa, o przyszłość marki Gordini. Z rozmowy wynikło, że już wkrótce francuski producent powróci do tego oznaczenia, jednak będzie ono zdobiło jedynie najbardziej ekstremalne wersje aut.
Tavares przyznał, że Renault będzie naklejało znaczek Gordini tylko i wyłącznie do najbardziej hardkorowych odmian modeli RS. Teoretycznie więc nieco zmieni się hierarchia sportowych emocji w gamie aut francuskiej marki.
Na samym dole będą znajdowały się RS-y, czyli usportowione wersje Twingo, Clio czy Megane. Dodatkowo będzie sobie można dobrać także pakiet Cup, usztywniający zawieszenie, dodający większe obręcze aluminiowe i kilka specjalnych naklejek. Na szczycie tabeli będzie Gordini, może lżejsza, może mocniejsza, może szybsza. Czas pokaże.
Źródło: Carscoops