Nowe, lepsze silniki Hyundai
Hyundai przedstawił szczegółowe informacje na temat ulepszonych wersji silników Tau V8 (5,0 litra) oraz Kappa R3 (1,0 litra). Jednostki V8 będą montowane w kilku modelach tej marki, między innymi w najświeższej wersji sedana Genesis.
13.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Hyundai przedstawił szczegółowe informacje na temat ulepszonych wersji silników Tau V8 (5,0 litra) oraz Kappa R3 (1,0 litra). Jednostki V8 będą montowane w kilku modelach tej marki, między innymi w najświeższej wersji sedana Genesis.
Motor Tau w układzie V8 z bezpośrednim wtryskiem generuje moc 429 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 510 Nm. W przypadku pierwszej wartości jest to wzrost aż o 59 KM w porównaniu z poprzednią, 4,6-litrową odmianą Tau.
Nowością jest również sprzężenie z ośmiostopniową przekładnią automatyczną, dzięki której udało się zredukować zużycie paliwa o niecały litr w jeździe miejskiej i mniej niż pół litra przy jeździe pozamiejskiej, na każde przejechane 100 kilometrów.
Kolejny ulepszony silnik w gamie Hyundai to 1,0-litrowy, trzycylindrowy motor Kappa. Obecnie wytwarza 69 KM. Wspomagająca go turbosprężarka sprawi, że będzie on generował w przyszłości aż 101 KM! Planowana jest także wersja o litrażu 1,2 (także z doładowaniem). Wtedy silnik Kappa wytwarzałby moc na poziomie 130-140 KM. Niektóre jednostki R3 trafią pod maskę małego i10.
Źródło: Autoblog