Nowe BMW Serii 5 wycenione w Polsce. Są też diesle
Ósma generacja Serii 5 zadebiutowała 24 maja 2023 roku. Nie musieliśmy długo czekać na polski cennik. Wiemy, ile trzeba zapłacić za poszczególne wydania i jak kształtuje się wstępna gama.
25.05.2023 | aktual.: 25.05.2023 16:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW Serii 5 – podstawowe dane techniczne
Choć na fotografiach tego nie widać, nowa Seria 5 jest zauważalnie większa od poprzednika. Mierzy 5060 mm długości i ma aż 2995 mm rozstawu osi. To odpowiednio o 97 mm i 20 mm więcej niż dotychczas. Auto jest też wyższe – o 36 mm i szersze – o 32 mm. Większe nadwozie jest też bardzo aerodynamiczne – współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,23.
Zobacz także
BMW Serii 5 – ceny wersji napędowych
- Benzynowy 520i 208 KM – od 255 000 zł
- Diesel 520d 197 KM – od 270 000 zł
- Diesel 520d xDrive 197 KM – od 285 000 zł
- Elektryczny i5 eDrive40 340 KM – od 345 000 zł
- Elektryczny i5 M60 xDrive 601 KM – od 500 000 zł
Jak widać, wybór jest spory, choć tylko teoretycznie, gdyż do pełni szczęścia brakuje większej liczby wersji spalinowych – szczególnie benzyniaków. Te jednak mogą nie trafić do Europy z uwagi na normy emisji spalin. Wiadomo za to, że w gamie pojawi się także hybryda plug-in – choć nieco później.
BMW Serii 5 – podstawowe wyposażenie
Jak przystało na segment E, bazowe wyposażenie nowej piątki nie rozczarowuje. Już w standardzie dostaniemy pełne oświetlenie diodowe, dwustrefową klimatyzację, bezprzewodową ładowarkę do smartfona, system multimedialny BMW 8.5 z zakrzywionymi ekranami, tryby jazdy do wyboru czy pakiet asystentów kierowcy. Tradycyjnie, lista pakietów i opcji jest wyjątkowo bogata i pozwala mocno wywindować bazową cenę.