Nowa twarz Peugeota 308
Peugeot oficjalnie zaprezentował odświeżoną gamę modelu 308, który zadebiutuje oczywiście na salonie samochodowym w Genewie. Poza faceliftingiem, francuski producent zdecydował się także na niewielkie modyfikacje silników.
08.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Peugeot oficjalnie zaprezentował odświeżoną gamę modelu 308, który zadebiutuje oczywiście na salonie samochodowym w Genewie. Poza faceliftingiem, francuski producent zdecydował się także na niewielkie modyfikacje silników.
Zacznijmy od odświeżonej "twarzy" Peugeota 308, którą znajdziemy w wersji hatchback, SW i CC. Peugeot zastosował tutaj nowy zderzak przedni ze światłami LED do jazdy dziennej i halogenami, przestylizowane reflektory i zmodyfikowaną maskę. Całość prezentuje się bardzo dobrze i w mojej opinii lepiej od obecnej generacji z charakterystycznym, "uśmiechniętym" grillem. Całość wieńczą nowe wzory felg aluminiowych, które będą dostępne w odświeżonych modelach.
W celu zmniejszenia zużycie paliwa i obniżenia emisji CO2 do atmosfery Peugeot:
- obniżył masę pojazdów (średnio o 25 kg na model),
- zastosował nowe opony o niskim współczynniku tarcia (w niektórych modelach),
- obniżył współczynnik oporu powietrza Cx do 0,28,
- zastosował technologię e-HDI.
Technologia e-HDi tyczy się 1,6-litrowego silnika HDi FAP o mocy 112 KM. Jest to najprościej mówiąc nowoczesny system start&stop z odwracalnym alternatorem drugiej generacji, który dzięki specjalnemu programowi sterującemu, pozwala na odzysk energii w momencie kiedy auto wytraca prędkość. Błyskawiczne i nieodczuwalne ponowne uruchamianie silnika możliwe jest dzięki systemowi e-booster.
Dochodzi do tego skrzynia biegów o zoptymalizowanych przełożeniach i mamy ogólny obraz oszczędnej technologii Peugeota, która pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa w ruchu miejskim o 15%, a emisja CO2 do atmosfery wynosi około 98 g/km.
Kompletna gama silnikowa spełniająca wymagania normy Euro 5 prezentuje się następująco:
Silniki benzynowe:
- 1,4 litra VTi o mocy 98 KM,
- 1,6 litra VTi o mocy 120 KM,
- 1,6 litra THP o mocy 156 KM,
- 1,6 litra THP o mocy 200 KM (dostępne jedynie w wersji GT hatchback i CC)
Silniki wysokoprężne:
- 1,6 litra HDi FAP o mocy 92 KM,
- 1,6 litra e-HDi FAP o mocy 112 KM,
- 2,0 litra HDi FAP o mocy 150 KM,
- 2,0 litra HDi FAP o mocy 163 KM.
W środku bez zmian - do wyboru będą jedynie nowe materiały wykończenia wnętrza oraz nowe opcje kolorystyczne. W ofercie pojawią się także nowe kolory lakieru. Premiera odświeżonej gamy Peugeota 308 odbędzie się na salonie samochodowym w Genewie, a niedługo potem pojazd ma trafić do salonów.
Źródło: Carscoop • Zercustoms