Nowa Honda Accord wjedzie do Genewy
Honda zaprezentowała pierwsze zdjęcia nowego Accorda. Wersja po faceliftingu ujrzy światło dzienne na marcowym salonie w Genewie.
26.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auto to właściwie bliźniaczy model ze znaną z rynku amerykańskiego Acurą TSX. Zmodernizowany Accord nie różni się zbytnio od swojego poprzednika. Najwięcej innowacji jest w przedniej części nadwozia, gdzie w oczy rzuca się chromowany przedni grill i zmodernizowane reflektory. Te zmiany sprawiają, że auto ma jeszcze bardziej zadziorny charakter. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych zastosowano reflektory biksenonowe z systemem aktywnych świateł skrętnych (Active Cornering Lights).
W tylnej części wersji sedan także wprowadzono subtelne zmiany. Przeprojektowano światło cofania, a kierunkowskazy wykończone zostały jasnoczerwonym szkłem. Zabieg ten pozwolił ujednolicić wygląd lamp zintegrowanych ze światłem przeciwmgielnym. Ekskluzywny charakter wersji sedan dodatkowo podkreślono jasnym, chromowanym wykończeniem dekoracyjnym powyżej tylnej tablicy rejestracyjnej, które zastosowano w większości wersji wyposażeniowych. Model Type S ozdobiono natomiast ciemnym chromem.
Samochód będzie też dostępny z nową gamą kolorystyczną. Honda będzie mocno promowała Accordy w kolorach Alabaster Silver, Graphite Luster i Celestial Blue Pearl. Komfort jazdy w kabinie ma być jeszcze większy dzięki zastosowaniu specjalnego systemu wyciszenia. W Accordzie z silnikiem Diesla poprawiono również izolację podwozia i zastosowano dodatkowe wygłuszenie dźwiękowe przy osłonie filtra cząstek stałych DPF oraz kolektora wydechowego. W większości wersji wyposażeniowych zastosowano nowe materiały tapicerskie siedzeń i paneli drzwiowych.
Accord Type S otrzymał ekskluzywne, półskórzane siedzenia z ciemnoszarym wykończeniem i czarnymi zagłówkami, będącymi wyróżnikiem najbogatszych wersji modelu Accord. Nieco ciemniejszym, metalicznym wykończeniem ozdobiono dźwignię hamulca ręcznego, okolice dźwigni zmiany biegów, koło kierownicy, boczki drzwi oraz elementy deski rozdzielczej. W większości wersji wyposażeniowych, wnęki na nogi są teraz podświetlone na niebiesko, natomiast w wersji Type S - na czerwono.
Japoński koncern podkreśla, że we wszystkich wersjach nowego Accorda dokonano udoskonaleń pod względem komfortu podróżowania oraz charakterystyki prowadzenia. Specjaliści Hondy dokonali też modyfikacji wszystkich jednostek napędowych pod względem poziomu emisji szkodliwych substancji oraz spalania. Flagowym silnikiem Accorda ma być jednostka 2.2 i-DTEC 150 KM, dla którego średnia emisja CO2 wynosi tylko 138 g/km.
Precyzyjne modyfikacje wprowadzone w amortyzatorach zaowocowały zarówno większą stabilnością podczas szybkiej jazdy autostradą, jak i wyższym komfortem tłumienia nierówności. Jedną z najbardziej istotnych zmian wprowadzonych w najbogatszych wersjach wyposażeniowych Hondy Accord jest system aktywnych świateł skrętnych, który doświetla drogę w momencie, gdy samochód zmienia kierunek jazdy.
Wprowadzono także system sterowania światłami drogowymi montowany w wersjach wyposażonych w reflektory biksenonowe. System kontrolowany jest przez kamerę CMOS umieszczoną za przednią szybą, w okolicy wewnętrznego lusterka wstecznego kierowcy. Kamera wykrywa światła pojazdów jadących z przeciwka lub tylne światła poprzedzających pojazdów, a następnie automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania.
Więcej szczegółów poznamy w Genewie. Zmodernizowany Accord trafi do europejskich salonów miesiąc po premierze, a więc w kwietniu.