Nawet o to nie pytajcie. Porsche nie zrobi 911 GT2 RS z manualem
Tak jak pożegnaliśmy gaźniki, otwierane reflektory i przenośne odtwarzacze kaset, tak teraz szykujemy się do odejścia od przekładni manualnych. Porsche potwierdza, że taka skrzynia na pewno nie trafi do aut z oznaczeniem RS.
09.11.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nadzieje na opcjonalnego manuala mogła rozbudzić premiera najnowszego wcielenia GT3, po której pojawił się pakiet Touring Package. Samo Porsche przyznaje, że decyzja była ryzykowna. Jak dowiedział się serwis Car Advice, pracownicy w Zuffenhausen zakładali się, czy klienci w ogóle będą zainteresowani taką opcją. Zdradził to Andreas Preuinger, szef rozwoju aut drogowych w Porsche Motorsposrt Division.
Dzisiaj już wiedzą: ryzyko się opłaciło. Wstępnie szacuje się, że około 30 proc. zamówień na GT3 to właśnie modele z manualem, co traktowane jest jako sukces. Dlaczego więc manualna opcja nie wyląduje w RS? Bo w tych wersjach chodzi o osiągi na torze. A tam PDK sprawuje się lepiej niż najwprawniejszy kierowca. Jeśli ktoś szuka samochodu, który da najczystszą frajdę z jazdy, raczej nie patrzy na wersję RS.
Nie wiemy jednak, jak decyzja o odejściu od manualów wpłynie na rozwój następcy Caymana GT4. Plotka głosi, że Porsche pracuje nad tym samochodem, a powyższe zdjęcie może to potwierdzać. Mamy jednak nadzieję, że skoro ten model nie będzie nosił oznaczenia RS, ręczna skrzynia powinna być oferowana. Szczegóły zapewne poznamy już wkrótce.