Najekonomiczniejsze TOP 10 według EPA! Dominacja Hondy!
Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) dokonała zestawienia dziesięciu najbardziej ekonomicznych samochodów wyprodukowanych w latach 1984-2010. Mimo ciągłego postępu technologii, dużego nacisku na oszczędność jednostek napędowych i restrykcyjnych norm, w gamie dziesięciu (a właściwie jedenastu) pojazdów, aż sześć pochodzi z przed 2000 roku.
12.06.2010 | aktual.: 18.04.2023 11:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) dokonała zestawienia dziesięciu najbardziej ekonomicznych samochodów wyprodukowanych w latach 1984-2010. Mimo ciągłego postępu technologii, dużego nacisku na oszczędność jednostek napędowych i restrykcyjnych norm, w gamie dziesięciu (a właściwie jedenastu) pojazdów, aż sześć pochodzi z przed 2000 roku.
Kryteria oceny obejmowały zużycie paliwa przez samochody z silnikiem benzynowym, w ruchu miejskim, pozamiejskim i mieszanym według amerykańskiego cyklu jazdy. Poniżej możecie przyjrzeć się wynikom, wzbogaconym o krótki opis jednostki napędowej zastosowanej w danym pojeździe. Wyniki, w porównaniu do tego co aktualnie podają producenci, są naprawdę zaskakujące, jednak należy pamiętać, że jest to test amerykański.
Miejsce | Model Pojazdu | Rocznik | Cykl miejskil/100km | Cykl pozamiejskil/100km | Cykl mieszanyl/100km |
1 | Honda Insight | 2000 | 5.76 | 4.63 | 5.33 |
Hybrydowy układ napędowy: trzycylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1.0 litra wspomagany jednostką elektryczną, łączna moc: 76KM, moment: 113Nm | |||||
2 | Toyota Prius | 2010 | 5.54 | 5.89 | 5.65 |
Hybrydowy układ napędowy: czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1.8 litra wspomagany jednostką elektryczną, łączna moc: 136KM, moment: 249Nm | |||||
3 | Chevrolet Sprint ER | 1986 | 6.42 | 5.33 | 5.89 |
Benzynowa, trzycylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 0.9 litra, mocy 48KM i momencie 77Nm | |||||
4 | Geo Metro XFI | 1990 | 6.57 | 5.43 | 6.01 |
Benzynowa, trzycylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1.0 litra, mocy 49KM i momencie 79Nm | |||||
5 | Honda Civic CRX HF | 1986 | 6.73 | 5.54 | 6.14 |
Benzynowa, czterocylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1.5 litra, mocy 58KM i momencie 99Nm | |||||
6 | Honda Civic VX | 1995 | 7.24 | 5.65 | 6.57 |
Benzynowa, czterocylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1.6 litra, mocy 132KM i momencie 146Nm | |||||
7 | Honda Civic Hybrid | 2010 | 7.06 | 6.28 | 6.73 |
Hybrydowy układ napędowy: czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1.8 litra wspomagany jednostką elektryczną, łączna moc: 115KM, moment: 226Nm | |||||
8 | Honda Insight | 2010 | 7.06 | 6.57 | 6.89 |
Hybrydowy układ napędowy: czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1.3 litra wspomagany jednostką elektryczną, łączna moc: 88KM, moment: 199Nm | |||||
9 | Toyota Prius | 2001 | 6.73 | 6.89 | 6.89 |
Hybrydowy układ napędowy: czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra wspomagany jednostką elektryczną, łączna moc: 114KM, moment: 340Nm | |||||
10 | Chevrolet Sprint/ Suzuki Swift | 1989 | 7.43 | 6.28 | 6.89 |
Benzynowa, czterocylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1.3 litra, mocy 82KM i momencie 103Nm |
Źródło: Autoblog