Mugen Honda CR‑Z i 200 KM
Honda CR-Z to bez wątpienia ciekawy stylistycznie samochód, jednak hybrydowy napęd i stosunkowo niewielka moc nie do końca pasują do jego wizerunku. Nadworny tuner Hondy - Mugen - wraz z brytyjskim oddziałem japońskiego producenta postanowili nieco zmodyfikować małą Hondę.
01.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Honda CR-Z to bez wątpienia ciekawy stylistycznie samochód, jednak hybrydowy napęd i stosunkowo niewielka moc nie do końca pasują do jego wizerunku. Nadworny tuner Hondy - Mugen - wraz z brytyjskim oddziałem japońskiego producenta postanowili nieco zmodyfikować małą Hondę.
Na rynku istnieje już kilka pakietów zwiększających moc tego samochodu, jednak oryginalne pakiety Mugena zawsze budzą wiele emocji. Pierwsze informacje na ten temat pojawiły się w drugiej połowie marca - dziś znamy więcej szczegółów. Na całe szczęście, poza pakietem aerodynamicznym, Mugen zdecydował się także na zmiany mechaniczne.
Standardowa, 1,5-litrowa jednostka silnikowa otrzymała sprężarkę, dzięki czemu łączna moc hybrydowej jednostki napędowej wzrosła z seryjnych 124 KM do około 200 KM. Szału nie ma, ale 200 KM w aucie ważącym niespełna 1200 kilogramów powinno wystarczyć do w miarę dynamicznej jazdy. Maksymalna wartość momentu obrotowego wzrosła natomiast ze 145 Nm do 245 Nm. Inżynierowie europejskiego oddziału Mugena zmodyfikowali także zawieszenie oraz zainstalowali wydajniejsze hamulce, które kryją się za 17-calowymi felgami aluminiowymi.
Pod względem stylistycznym możemy się spodziewać zmodyfikowanych zderzaków, nowych progów oraz spoilera dachowego.
Honda CR-Z przygotowana przez europejski oddział Mugena i brytyjski oddział Hondy zadebiutuje na Goodwood Festival of Speed, który rozpocznie się 30 czerwca 2011. Na chwilę obecną wiadomo, że będzie to jedynie prototyp i jak na razie niestety nie ma planów wprowadzenia podobnego pojazdu do oferty Hondy.
Źródło: World Car Fans