Mercedes wyprzedzi Audi w 2015?

Klasa premium jest obok samochodów sportowych chyba najbardziej dochodowym dla producentów sektorem rynku motoryzacyjnego. Nic więc dziwnego, że tutaj walczy się o każdy sprzedany samochód. Eksperci ujawnili swoje diagnozy dotyczące rywalizacji trzech gigantów klasy premium: Audi, BMW i Mercedesa.

Mercedes wyprzedzi Audi w 2015?
Bartosz Pokrzywiński

02.05.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Klasa premium jest obok samochodów sportowych chyba najbardziej dochodowym dla producentów sektorem rynku motoryzacyjnego. Nic więc dziwnego, że tutaj walczy się o każdy sprzedany samochód. Eksperci ujawnili swoje diagnozy dotyczące rywalizacji trzech gigantów klasy premium: Audi, BMW i Mercedesa.

W ciągu kilku ostatnich lat można zaobserwować, że producenci klasy premium stawiają na jak największe możliwości personalizacji auta. To dlatego na starym kontynencie dostępnych jest tyle SUV-ów w różnych rozmiarach, a w konfiguratorach na stronach internetowych widnieje tak długa lista dodatków, zahaczających momentami o absurdy.

Im więcej modeli oferuje dany producent, teoretycznie może on spełnić wymagania szerszego grona odbiorców. Obecna sytuacja w klasie premium jest bardzo jasna. Najwięcej aut sprzedaje BMW, które wypada najkorzystniej w stosunku ceny do jakości. Na drugim miejscu znajduje się obecnie Audi, które w 2011 roku zepchnęło na najniższy stopień podium Mercedesa. Firma ze Stuttgartu, która uważana jest przecież za synonim luksusu, nie zamierza odpuszczać.

Obraz

Zdaniem ekspertów z Centrum Badań Samochodowych z uniwersytetu Duisburg-Essen, Mercedes odzyska swoją drugą pozycję w 2015 roku. Jeśli wierzyć ich przewidywaniom, Mercedes sprzeda wówczas 1,68 mln samochodów, podczas gdy Audi zaledwie 1,63 mln aut.

Dla Mercedesa brzmi to bardzo optymistycznie. Firma ze Stuttgartu pracuje obecnie nad wprowadzeniem nowych modeli bazujących na platformie MFA, a także przeprowadziła facelifting większości aut w ofercie. Audi także nie zamierza jednak odpuszczać i zapowiada, że do 2020 roku będzie sprzedawało 2 miliony samochodów rocznie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
AudiBMWMercedes-Benz
Komentarze (0)