Mercedes 450 SL (R107) - wyjęcie silnika

Czas na wyjęcie silnika. Taką operację zaczynamy od wyjęcia z komory silnika wszystkiego co może nam w tym przeszkodzić. Trzeba pozbyc się wszelkich zbiorników, chłodnicy, wsporników i całego osprzętu. Następnie rozłączamy wszelkie przewody i szukamy miejsc, za które można podwiesić silnik.

Mercedes R107 450SL - silnik
Mercedes R107 450SL - silnik
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Karp
Marcin Karp

27.04.2014 | aktual.: 27.04.2014 20:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pod filtrem powietrza znalazły się "uszy" za które można wyciągać silnik. Czasem zdarzy się, że trzeba dorobić takie ucho i przykręcić je w miejsce mocowania np. pompy wspomagania.

Wyjęta chłodnica i wentylator
Wyjęta chłodnica i wentylator© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - podwieszony silnik
Mercedes R107 - podwieszony silnik© fot. Marcin Karp

Od spodu też jest trochę pracy. Po pierwsze wszystko jest w oleju - będzie brudna robota. Najpierw trzeba odkręcić układ wydechowy, robimy to przy samym kolektorze. Było bardzo kiepskie dojście - zeszło z tym sporo czasu. Następnie odkręcamy poduszkę, na której spoczywa skrzynia biegów (zaznaczone czerwonymi strzałkami). Potem odkręcamy osłonę wału napędowego - żółte linie. Następnie wystarczy tylko rozłączyć wał napędowy ze skrzynią biegów. Z przodu silnika odkręcamy dwie poduszki.

Mercedes R107 - osłona wału
Mercedes R107 - osłona wału© fot. Marcin Karp

Teraz można juz wyjmować V8. Tak prezentuje się już poza komorą silnika.

Mercedes R107 silnik
Mercedes R107 silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 silnik
Mercedes R107 silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 silnik
Mercedes R107 silnik© fot. Marcin Karp

Wszystkie trzy poduszki są oberwane. Silnik nie może być na nie wstawiony. Konieczna jest wymiana na nowe.

Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp

Skrzynia biegów cała oblana jest olejem. Będzie trzeba coś z tym zrobić.

Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp

Tak wygląda pusta komora silnika.

Mercedes R107 - komora silnika
Mercedes R107 - komora silnika© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - komora silnika
Mercedes R107 - komora silnika© fot. Marcin Karp
Komentarze (2)