McLaren 570S
McLaren 570S Coupé to pierwszy samochód z Sport Series zaprezentowany przez brytyjską firmę. Przedstawiony oficjalnie w kwietniu 2015 na salonie samochodowym w Nowym Jorku dołączył do gamy jako najmniejszy z modeli. Z założenia miało to być auto konkurujące z Porsche 911 Turbo i Turbo S, nie tylko ze względu na osiągi, ale i przedział cenowy.
Konstrukcja McLarena 570S bazuje na kompozytowym półmonokokpicie. Producent określił to rozwiązanie mianem MonoCell II. Jest to ważąca 80 kg struktura nośna, wykonana z włókna węglowego. Obejmuje ona dolną część kabiny oraz przegrody między częścią frontową i tylną. W przeciwieństwie do klasycznych monokokpitów nie jest to struktura zamknięta słupkami A, B oraz dachem.
Dzięki zastosowaniu połączenia konstrukcyjnych podzespołów z lekkich stopów aluminium oraz kompozytowej struktury, McLaren 570S waży jedynie 1313 kg na sucho. Według oficjalnych informacji wydanych przez producenta w dniu premiery to 150 kg mniej niż jego najbliższy konkurent. W domyśle chodzi tu naturalnie o Porsche 911 Turbo.
Źródłem napędu McLarena 570S jest 3,8-litrowe V8 doładowane dwoma turbosprężarkami w układzie równoległym. Silnik ten jest wyraźnie słabszy niż w większych i wyżej pozycjonowanych 650S i P1. Jednak moc i tak jest niemała jak na tę masę. Widlasta ósemka McLarena rozwija w tym modelu 570 KM. Stąd też pochodzi nazwa tej maszyny. Co ciekawe silnik ten nie jest jedynie sztucznie osłabionym motorem z mocniejszych modeli. McLaren zastosował tu 30% nowych części.
Przyspieszenie do 100 km/h osiągane przez 570S jest identyczne z Porsche 991 Turbo z Sport+ i wynosi 3,2 s. Wskazówka prędkościomierza przy pedale gazu dociśniętym do podłogi zatrzyma się dopiero po wskazaniu 328 km/h. Dobre osiągi to nie tylko zasługa niskiej masy i mocnego silnika, ale także szybkiej, 7-biegowej skrzyni SSG, z której moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła.
Siła zatrzymująca McLarena 570S jest generowana przez ceramiczne hamulce, kryjące się za 19-calowymi felgami z przodu i 20-calowymi z tyłu. Opony dla 570S dostarczyło Pirelli.
McLaren projektując konkurenta dla 911 chciał stworzyć samochód, który nie będzie uciążliwy w codziennym użytkowaniu. Dlatego inżynierowie specjalizujący się w packagingu zaprojektowali kabinę tak, by kierowca i pasażer mieli do swojej dyspozycji maksimum miejsca. Dodatkowo 570S oferuje 150 l przestrzeni bagażowej.
Ponieważ nie jest to surowe, sportowe auto, znalazło się tu też miejsce na system multimedialny. Jego obsługa odbywa się poprzez 7-calowy wyświetlacz dotykowy.