Lider w wyścigu – Wheelsandmore F12berlinetta Stage II (2012)
Kilka dni po prezentacji Noviteca firma Wheelsandmore proponuje własne przeróbki do Ferrari F12berlinetta. W mocniejszym pakiecie wóz może mieć 785 KM mocy maksymalnej.
28.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Można pomarudzić, że to drugi żółty wóz przerabiany przez tunera, ale to właściwie jedyna rzecz, na którą można narzekać – i to też na upartego. W innych aspektach temu autu nie można nic zarzucić. No, znajdą się osoby, które powiedzą, że za dużo pali albo że za dużo kosztuje, ale przecież F12 nie jest od tego, żeby jeździć nim ekonomicznie po zakupy.
Włoskie coupé straszy konkurentów widlastym 12-cylindrowym silnikiem o kącie rozwidlenia rzędów cylindrów wynoszącym 65 stopni. Jednostka napędowa ma objętość skokową 6,3 l i nie ma żadnego doładowania. Ale i bez niego generuje 740 KM mocy maksymalnej przy 8500 obr./min. Moment obrotowy ma wartość 690 Nm przy 6000 obr./min.
Dowodem na to, że fabryka nie wycisnęła z jednostki napędowej wszystkiego, jest pakiet zaproponowany przez Noviteca. Teraz swoje umiejętności pokazują fachowcy Wheelsandmore. Tuner z Baesweiler proponuje dwa poziomy zwiększania mocy. W niższym, dzięki zmianie oprogramowania, motor generuje 765 KM mocy i 720 Nm momentu. W wyższym, po wstawieniu jeszcze bardziej sportowego układu wydechowego oraz montażu nowego ECU, agregat wytwarza 785 KM mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Przynajmniej na razie parametry drogowe wzmocnionego Ferrari nie zostały podane, ujawniono za to ceny tuningu. Pakiet Stage I kosztuje niespełna 3800 euro (bez podatków), a Stage II ponad 9200 euro (bez podatków).
Wheelsandmore zafundowało też Ferrari krótsze o 30 mm sprężyny śrubowe, a w przygotowaniu jest w pełni regulowane sportowe zawieszenie. Samochód otrzymał większe koła z felgami 6Sporz[sup]2[/sup]. Przednie obręcze mają średnicę 21” i szerokość 9,5”, a tylne 22” oraz szerokość 12,5”. Opony zamontowane na kołach kierowanych mają rozmiar 255/30, a na kołach napędowych 335/25. Gumy dostarczyło włoskie Pirelli. Komplet kół to wydatek 13 360 euro netto.
W sumie na poprawki wprowadzone przez Wheelsandmore trzeba wydać więcej niż 25 000 euro, ale co to za pieniądze przy cenie fabrycznego samochodu.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V12, 65supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 765 KM przy 8500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 122,17 KM/l (seryjny – 118,17 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 720 Nm przy 6000 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa F1
- Typ napędu: na tylne koła
Silnik i napęd (Stage II):
- Typ: V12, 65supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 785 KM przy 8500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 125,36 KM/l (seryjny – 118,17 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 730 Nm przy 6000 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa F1
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 12,5 x 22” 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 255/30 R 21 Pirelli P Zero
- Opony tylne: 335/25 R 22 Pirelli P Zero
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1525 kg (sucha z opcją „odchudzania”)
- Długość: 4618 mm
- Szerokość: 1942 mm
- Wysokość: 1243 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2720 mm
Źródło: autoblog