Kombi, pickup i cabrio w jednym aucie - w Mercedesie wymyślono to ponad 20 lat temu
Mercedes Vario Research Car to prototyp zaprezentowany w połowie lat 90. XX wieku. Samochód ten był bardziej uniwersalny, niż dzisiejsze SUV-y, ale nie trafił do seryjnej produkcji.
12.07.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes w połowie lat 90. zaprezentował auto, które miało modułowe nadwozie, dzięki czemu w kilkanaście minut można było zamienić roboczego pickupa w kombiaka lub kabriolet. Prawdopodobnie nikt wcześniej nie opracował rozwiązania, które w tak prosty sposób mogło zmienić charakter auta. Zastosowanie lekkich materiałów kompozytowych do konstrukcji zdejmowanych paneli pozwalało na bezproblemowe ich zamienianie.
Panele ważyły od 30 do 50 kilogramów i rzeczywiście modyfikowały karoserię na tyle, aby model Vario Research Car mógł mieć charakter rekreacyjny lub użytkowy. Dzięki tym cechom po premierze na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1995 roku auto wzbudziło spore zainteresowanie, jednak samochód ten nigdy nie trafił do seryjnej produkcji.
Co ciekawe, samochód służył jako platforma testowa dla przedniego napędu i bezstopniowej skrzyni biegów.
Nie znamy oficjalnych powodów, dla których Mercedes zrezygnował z rozwijania tego konceptu, ale mogło być tak, że księgowi doszli do głosu i zauważyli, że biznesowo nieuzasadnione jest sprzedawanie jednego auta zamiast kilku różnych modeli.