Kolejna porcja informacji o Renault Clio RS
Renault Clio R.S. debiutuje we Francji. Jest to świetna okazja na przyjrzenie się autu przed debiutem na polskim rynku. Producent udostępnił pełne dane techniczne i osiągi auta oraz przybliżył sposób działania aplikacji R.S. Monitor, która nie bez powodu jest nazywana przez Renault najbardziej wszechstronnym narzędziem do kontroli pojazdu w tej klasie samochodów.
15.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po prezentacji nowego Clio R.S. na zeszłorocznych targach w Paryżu Renault pozostawiło mały niedosyt zdradzając tylko część danych technicznych. Z chwilą wprowadzenia auta do sprzedaży producent nadrabia zaległości i komplet informacji jest już znany. Auto dysponujące turbodoładowaną, 1,6-litrową rzędową czwórką osiąga pierwszą setkę w 6,7 sekundy czyli szybciej niż w przypadku poprzednika.
Nieźle prezentuje się elastyczność samochodu, który na czwartym i piątym biegu dwusprzęgłowej skrzyni EDC przyspiesza od 80 do 120 km/h w 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna auta to 230 km/h. Dobre osiągi samochodu mogą być po części zasługą szybkości automatycznej przekładni a po części masy, która w nowym Clio R.S. wynosi 1204 kg czyli o 36 kg mniej niż w poprzedniku.
Na osobny akapit zasługuje moim zdaniem system R.S. Monitor. Jest to rozbudowana aplikacja pokazująca wiele danych przydatnych nie tylko podczas jazdy po drogach publicznych ale również podczas szaleństw na torze. Poza tradycyjnym wykresem przeciążeń wzdłużnych i poprzecznych kierowca może podczas jazdy sprawdzić m. in. temperaturę oleju w skrzyni biegów czy temperaturę sprzęgła. Wszystkie dane mogą być gromadzone i przechowywane w pamięci USB.
Źródło: Renault