Jaguar S‑Type R Panzani Design Vintage GT - nowe życie emeryta
Ostatni Jaguar S-Type opuścił fabrykę w Birmingham w 2008 roku. Trzy lata później włoskie Panzani Design prezentuje swoją wizję nobliwego sedana w najmocniejszej odmianie R, nazwaną Vintage GT.
17.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ostatni Jaguar S-Type opuścił fabrykę w Birmingham w 2008 roku. Trzy lata później włoskie Panzani Design prezentuje swoją wizję nobliwego sedana w najmocniejszej odmianie R, nazwaną Vintage GT.
Jaguar S-Type to jeden z najbardziej niedocenianych modeli brytyjskiego producenta. Jego ekstrawagancka stylistyka od początku wywoływała skrajne emocje. Dzięki odważnym krokom Panzani podział między zwolennikami a przeciwnikami będzie jeszcze bardziej wyraźny.
Poszerzający auto o 100 mm pakiet stylistyczny obejmuje mocno zmodyfikowane zderzaki z dwoma dużymi wlotami z przodu i pokaźnym dyfuzorem, który otula podwójną końcówkę układu wydechowego. Maskę i przednie błotniki nacięto agresywnymi wylotami. Przestylizowana atrapa chłodnicy czy tylne reflektory, które z seryjnym Jaguarem nie mają nic wspólnego, także dały upust artystycznym pragnieniom projektantów. Linia boczna została urozmaicona spoilerem tylnej klapy zintegrowanym z całą pokrywą, a wszystko wykonano z włókien węglowych i utrzymano w szarym kolorze Lava Gray.
Nadkola wypełniono 20-calowymi obręczami z ogumieniem 255/35 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu, aby pełniej prezentowały się na samochodzie całość obniżono o 40 mm.
Wnętrze jest utrzymane także w sportowym tonie. Szyta grubymi nićmi pikowana skóra zestawiona z alcantarą znalazła się nie tylko na fotelach i boczkach, a to, czego nie dało się obszyć, zastąpiono włóknami węglowymi z charakterystyczną fakturą. Informacji na temat modyfikacji technicznych nie podano. Seryjnie odmiana R ma moc 395 KM i moment obrotowymrzędu 541 Nm, a wszystko to za sprawą jednostki V8 4,2 litra z kompresorem.
Zobacz także:
Źródło: WorldCarFans