Ile wart jest przemysł motoryzacyjny w Stanach Zjednoczonych?

Stany Zjednoczone od zawsze były jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków zbytu dla producentów motoryzacyjnych. Wprawdzie teraz oczy wszystkich zwrócone są w stronę Chin, jednak to Stany mogą pochwalić się naprawdę imponującymi kwotami jakie generuje przemysł motoryzacyjny.

Ile wart jest przemysł motoryzacyjny w Stanach Zjednoczonych?
Bartosz Pokrzywiński

14.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Stany Zjednoczone od zawsze były jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków zbytu dla producentów motoryzacyjnych. Wprawdzie teraz oczy wszystkich zwrócone są w stronę Chin, jednak to Stany mogą pochwalić się naprawdę imponującymi kwotami jakie generuje przemysł motoryzacyjny.

Niezależna amerykańska organizacja non-profit o nazwie Center for Automotive Research (CAR) przeprowadziła badania finansów wydawanych w przemyśle motoryzacyjnym w Stanach Zjednoczonych w 2010 roku. Wynika z nich, że łącznie w tamtym okresie do kas rządu federalnego oraz do poszczególnych stanów trafiło 135 miliardów dolarów pochodzących z podatków ściąganych z przedsiębiorstw działających w branży motoryzacyjnej.

Przykładowo aż 15 miliardów z tej kwoty to podatek, który płacą osoby zatrudnione w przemyśle motoryzacyjnym, podatki i opłaty związane z paliwem, rejestracjami pojazdów, wydawaniem praw jazdy to aż 89 miliardów dolarów przychodów dla amerykańskiego rządu.

W 2010 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedało się około 12 milionów pojazdów, a łączna wartość tej części przemysłu motoryzacyjnego wynosiła 564 miliardy dolarów. Dodatkowe 173 miliardy to wartość rynku produkcji części oraz usług serwisowych.

W 2012 roku sprzedaż aut na tamtym rynku osiągnie najprawdopodobniej około 14 milionów egzemplarzy, przez co łączna wartość amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego już wkrótce może się zbliżyć do biliarda dolarów. Niewiarygodna kwota.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)