Idealny crossover do miasta i na trasę
Wiosna to czas, w którym czujemy przypływ energii. W naturalny sposób budzi się w nas chęć do częstszego przebywania na zewnątrz i podróżowania. Dłuższe, pełne słońca dni sprzyjają częstszym wyjazdom. Niezależnie od tego, czy wybieramy się w trasę, czy poruszamy po mieście, powinniśmy zawsze dbać o bezpieczeństwo i wygodę.
01.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samochody marki Lexus kojarzą się z perfekcją, ekologią i wysokim komfortem jazdy. Taki jest również Lexus UX – to całkiem nowy crossover w ofercie, który ma wszystkie zalety, jakich kierowcy oczekują od aut tej marki.
Model UX adresowany jest do osób, które oczekują niepowtarzalnej stylistyki i wyjątkowych wrażeń z jazdy. Już design tego auta wiele obiecuje. UX ma bardzo wyrafinowany kształt nadwozia, ostre krawędzie karoserii, efektowny wzór obręczy kół oraz nowocześnie stylizowane detale – wystarczy spojrzeć na wygląd tylnych świateł. Trzymając w ręku kluczyki od takiego samochodu, po prostu chce się jechać przed siebie.
Dla kierowców, którzy szukają w samochodzie przede wszystkim emocji, szczególnie warta polecenia jest wersja "F SPORT". Samochód w tej specyfikacji ma nie tylko bogate wyposażenie, ale przede wszystkim wygląda jeszcze bardziej dynamicznie. W przypadku Lexusa UX uwagę przyciągają nowe wzory przedniego i tylnego zderzaka, których elementy są lakierowane na czarno, a także większe obręcze kół. Również we wnętrzu znajdziemy sportowe akcenty, takie jak oznaczenia "F SPORT”, czerwone elementy tapicerki oraz trójramienną kierownicę, która świetnie leży w dłoniach.
Lexus UX ma bezpośredni układ kierowniczy i sztywne (nie mylić z twardym) zawieszenie, co pozwala kierowcy na bardzo precyzyjne prowadzenie auta w zakrętach. Samochód zachowuje się na nich bardzo stabilnie i przewidywalnie nawet podczas gwałtownych manewrów.
To zasługa konstrukcji auta, bo UX jest kompaktowym crossoverem, a nie wielkim SUV-em, więc jego nisko umieszczony środek ciężkości sprzyja poprawnemu zachowaniu w zakrętach. Wpływa na to jeszcze coś – hybrydowy układ napędowy.
Wajacyjnie o... Lexusach. UX 250h
Sport i ekologia – jednocześnie!
Wyrafinowany design i dynamiczna charakterystyka prowadzenia samochodu na krętej drodze świetnie komponują się z napędem hybrydowym. Dzięki temu, że nisko, w tylnej części auta, zamontowano zestaw akumulatorów, Lexus ma lepiej położony środek ciężkości, a to sprawia, że jego nadwozie nie przechyla się tak bardzo w zakrętach. Równiejszy rozkład mas pomiędzy osiami daje też kierowcy większe poczucie kontroli nad samochodem.
Są też inne zalety hybrydowego układu napędowego. Dzięki połączeniu silnika elektrycznego i spalinowego – w przypadku modelu UX 250h jest to 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 152 KM oraz silnik elektryczny o mocy 109 KM – samochód ma wysoką moc (maksymalna moc zespołu napędowego to 184 KM) i pozwala na dynamiczną jazdę.
Szczególnie przyspieszanie w hybrydzie jest bardzo dobre. to dlatego, że Auto reaguje błyskawicznie na każde wciśnięcie gazu, bo elektryczne niutonometry płyną do kół szybciej niż benzynowe. Inaczej mówiąc, silnik elektryczny osiąga maksymalną siłę napędową na długo przed tym, zanim spalinowy osiągnie swoje optymalne parametry.
W ofercie Lexusa UX, poza odmianą 250h, jest również model UX 250h E-FOUR, czyli z napędem na cztery koła. W przypadku takiej wersji samochód ma nie jeden, ale dwa silniki elektryczne. Każdy wprawia w ruch koła jednej osi, dzięki czemu samochód ma napęd na cztery koła. Chociaż moc tylnego silnika jest niższa, niż tego z przodu, jego głównym zdaniem jest stabilizowanie tylnych kół. Daje to wymierne korzyści podczas przyspieszania czy jazdy po zaśnieżonej drodze.
Najważniejszą korzyścią napędu hybrydowego Lexusa jest jednak fakt, że samochód podczas jazdy z niskimi prędkościami może poruszać się w bezszelestnym trybie elektrycznym. Auto nie emituje wtedy żadnych szkodliwych substancji, a jego praca nie zagłusza dźwięków natury. Jednostka sterująca układem napędowym ma jedno zadanie – tak sterować pracą napędu, żeby silnik elektryczny jak najczęściej wspomagał benzynowy podczas jazdy.
Dzięki temu samochód często wyłącza silnik spalinowy, przez co UX jest bardzo ekonomiczny – wersja 250h zużywa średnio od 5,3 l paliwa na 100 km. Nieźle, jak na crossovera, który przyspiesza do setki w 8,5 sekundy.
Kompaktowy, ale zaskakująco funkcjonalny
Model UX 250h to Lexus z krwi i kości, a więc jest bardzo dobrze wyposażony. Samochód umili kierowcy nawet najdłuższą podróż, do tego jest bezpieczny oraz komfortowy. Co więcej, mimo niewielkich gabarytów nadwozia, Lexus UX ma pakowny bagażnik – pojemność 320 litrów to więcej, niż oferują inne kompaktowe, hybrydowe crossovery.
Dobry czas na nowy samochód
Lexus UX 200 w nowej wakacyjnej ofercie jest dostępny od 124 900 zł za benzynową wersję UX 200 Business Edition. Nowa wersja F IMPRESSION kosztuje jedynie o 14 000 zł więcej. 144 900 zł to cena modelu UX 250h Business Edition z napędem hybrydowym. Tak korzystne ceny można uzyskać przy zakupie UX razem z kołami zimowymi, które nie tylko pasują do tego modelu, ale też stylistycznie komponują się z awangardowym designem nowych Lexusów. Podejmując decyzję o zakupie kół, uzyskuje się korzyść do 2 000 zł.
Wybierając teraz Lexusa UX, otrzymujemy bardzo nowoczesny i komfortowy samochód w dogodnym modelu finansowania. Warto skorzystać z takiej oferty, szczególnie, że zima jest tuż za zakrętem.