Ferrari najsilniejszą marką na świecie!
Ferrari zostało uznane za najsilniejszą markę na świecie. W rankingu Brand Finance wyprzedziło m.in. dotąd dzierżące ten tytuł Apple.
23.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ferrari zostało uznane za najsilniejszą markę na świecie. W rankingu Brand Finance wyprzedziło m.in. dotąd dzierżące ten tytuł Apple.
Włoskie Ferrari uzyskało najwyższą notę spośród marek z listy Global 500, na której znajduje się 500 najbardziej wartościowych marek z segmentów Business-To-Consumer (B2C) oraz Business-To-Business (B2B).
Ferrari zostało uznane na najpotężniejszą markę na świecie, mimo że patrząc na suche dane warte jest mniej niż największa konkurencja. Jednak ranking brał pod uwagę również średni przychód na klienta oraz bardziej ulotne kryteria, jak miłość i lojalność wobec marki. Warto wspomnieć, że pierwsze 9 miesięcy 2012 roku było finansowo najlepszym okresem w historii Ferrari. Zysk netto firmy wzrósł o 7,6 % do 244 mln euro, a sprzedaż aut zwiększyła się o 4,5 %.
Mimo zwycięstwa Ferrari, według Brand Finance najwięcej wartą marką z wynikiem na poziomie 400 mld dol. jest Apple, które wyprzedza Samsunga.
Źródło: Brand Finance