Ferrari 458 GT2 - wolniejsze od seryjnej Italii?!
Wydawać by się mogło, że kiedy Ferrari przygotuje ekstremalnie sportową wersję modelu 458 Italia, będzie ona jeszcze lepsza od oryginału. Tymczasem ze względu na wymogi model 458 w specyfikacji GT2, który został przyłapany podczas testów na torze Fiorano, jest słabszy od oryginału. Czy nadal jest się czym ścigać?
09.12.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ferrari zabrało się za wyścigową odmianę swojego ostatniego dziecka, modelu 458 Italia. Cywilna wersja tego auta jest napędzana 4,5-litrowym silnikiem V8, który produkuje maksymalnie 570 KM oraz 580 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu, że auto waży tylko 1380 kg, rozpędza się do pierwszej setki już w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 325 kilometrów na godzinę.
Dokładnie taką samą mocą dysponuje 458 w wersji Challenge, które zostało ostatnio zaprezentowane na salonie w Bolonii. Można by się więc spodziewać, że Ferrari w specyfikacji GT2 będzie niewiele słabsze, a nawet jeżeli, to wszystko zrekompensuje zabieg odchudzający. Nic z tego. Zgodnie z wymogami FIA 4,5 litrowe V8 zostało osłabione do zaledwie 470 koni mechanicznych. To o 100 KM słabiej od seryjnej Italii oraz o 30 KM słabiej od starszej F430 GT2.
Niestety waga nie zrekompensuje tej straty. Seryjna Italia waży 1380 kg, Challenge - 1218 kg, a surowe GT2 - 1245 kg. Oprócz odchudzania i zmiany parametrów jednostki napędowej auto dostało 6-biegową sekwencyjną przekładnię, 18-calowe sportowe obręcze, ogromne tylne skrzydło poprawiające docisk oraz sportowe zawieszenie.
Specyfikacja auta musi być również zgodna z wymogami ACE (Automobile Club de l'Quest), gdyż to oni sprawują pieczę nad 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans. 100 KM mniej w zamian za 135 kg - czy to dobry układ?
Źródło: WCF