Ferrari 458

Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia to dwudrzwiowe, sportowe coupé, zaprezentowane w 2009 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zastąpiło ono produkowany w latach 2004-2009 model F430. Za stylistykę mierzącego 4527 mm długości, 1937 mm szerokości i 1213 mm wysokości Ferrari 458 Italia było odpowiedzialne słynne biuro projektowe Carrozzeria Pininfarina. W konstruowaniu 458 Italia brał udział Michael Schumacher.

  • Ferrari 458 to sportowy model (segment G+) debiutujący w 2009 roku. Model 458 produkowany był do 2015 roku i ukazał się w trzech wariantach: Italia, Spider, Speciale
  • Na zdjęciu Ferrari 458 Italia. Model 458 zastąpił Ferrari F430 zaś sama nazwa modelu, złożona z cyfr 4,5,8, jest odwołaniem do rodzaju użytego w nim silnika 4.5 V8. Maksymalna prędkość auta wynosi 340 km/h, a do 100 km/h rozpędzi się w przeciągu 3,5 sekundy
  • W 2011 roku ukazał się Ferrari 458 Spider ze składanym dachem. Auto w tym wydaniu waży 25 kilogramów mniej. Prędkość maksymalna jest nieco mniejsza niż w 458 Italia, i wynosi 320 km/h
  • Za stylistykę Ferrari 458 odpowiedzialne włoskie biuro projektowe z tradycjami -  Pininfarina (firmę założono w 1930 roku)
  • Dach w Ferrari 458 Spider wykonany jest z aluminium i składa/rozkłada się w przeciągu 14 sekund
  • Ferrari 458 Spider z zamkniętym dachem. Pod maską modelu 458 w wersji Italia i Spider znajdował się silnik 4.5 V8 DOHC 32v, generujący moc 570 KM
  • Panel centralny Ferrari 458 Spider
  • MEC Design Ferrari 458 Spider to model po tuningu. Auto zyskało nowy tylny dyfuzor oraz dokładki zderzaków i progów. Model 458 po tuningu posiada lepsze zawieszenie, a także ekscytująco brzmiący wydech. Ponadto, MEC Design oferował 22-calowe oraz 20-calowe felgi o różnych wzorach
  • Ferrari 458 Speciale to topowa wersja modelu 458 debiutująca w 2013 roku
  • Ferrari 458 w wersji Speciale wyróżniało się nowymi progami bocznymi, lekkimi kutymi felgami, wyższym tylnym spojlerem, przeprojektowanymi zderzakami, które wykorzystują aktywną aerodynamikę (koncept stworzony przez Ferrari Styling Center wraz z firmą Pininfarina)
  • Ferrari 458 Speciale posiada podrasowany silnik o moc 597 KM (moment obrotowy 540 Nm), który rozpędzi auto do 100 km/h w przeciągu zaledwie 3 sekund (przyspieszenie do 200 km/h zajmuje 9 sekund)
  • Panel centralny Ferrari 458
  • Wnętrze Ferrari 458 Speciale ze sportowymi fotelami
[1/13] Ferrari 458 to sportowy model (segment G+) debiutujący w 2009 roku. Model 458 produkowany był do 2015 roku i ukazał się w trzech wariantach: Italia, Spider, SpecialeŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/ferrari/458/italia/pictures/435322/)

Pod maską włoskiego supersamochodu znajduje się ułożona centralnie, widlasta, 32-zaworowa jednostka V8 o mocy 570 KM (420 kW), osiąganej przy 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 540 Nm jest uzyskiwany przy 6000 obr./min. 458 Italia to pierwszy model Ferrari z bezpośrednim wtryskiem paliwa (elektroniczny sekwencyjny Bosch Motronic ME7). Moc jest przekazywana za pomocą 7-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów firmy Getarg z podwójnym sprzęgłem F1. Została ona stworzona specjalnie dla tego modelu Ferrari. Rozstaw osi to 2650 mm. Stopień sprężania wynosi 12,5:1. Te wartości pozwalają ważącemu 1380 kg Ferrari 458 Italia na osiągnięcie pierwszej setki w 3,4 s, a 200 km/h w zaledwie 10,4 s. Prędkość maksymalna przekracza 325 km/h. Za hamowanie od 100-0 km/h, które wynosi 32,5 m, odpowiedzialne są węglowo-ceramiczne hamulce Bremo. Średnica tarcz to 380 mm (przód) i 380 mm (tył). Rozmiar kół przednich wynosii 235/35, tył: 295/35 z oponami Bridgestone Potenza RE050A Scuderia. Ferrari 458 Italia emituje 320 g CO2 na kilometr, czyli aż 100 g mniej niż poprzedni model F430. Dzięki ograniczeniu masy samochodu Ferrari spala 13,7 l benzyny na 100 km.

Za bezpieczną jazdę odpowiedzialne są systemy ABS i ASR oraz poprawiony dyferencjał E-DIFF zintegrowany z kontrolą trakcji F1-Trac czy elektroniczny program stabilizacji CST. Dzięki aluminiowej konstrukcji, poprawionej aerodynamice i płaskiemu podwoziu samochód przy dużych prędkościach jest dociśnięty do nawierzchni z dodatkową siłą. Poza tym przednie wloty powierza wyposażone w ruchome skrzydełka dodatkowo zwiększają docisk podczas szybkiej jazdy.

Ferrari 458 wyposażone jest m.in. w klimatyzację, elektrycznie opuszczane szyby, tempomat, centralny zamek, nawigację, komputer pokładowy, elektryczne lusterka, skórzane fotele, czujnik deszczu, czujnik parkowania czy ESP. O sportową charakterystykę samochodu zadbali projektanci Pininfariny, montując muskularne błotniki, przednie i tylne reflektory w technologii LED i umieszczone centralnie z tyłu trzy chromowane końcówki wydechu.

Ferrari 458 Italia doczekała się różnych wersji. W 2011 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie pokazano odmianę Spyder, charakteryzującą się rozkładanym, dwuczęściowym dachem wykonanym z aluminium, który jest o 25% lżejszy od tradycyjnych tego typu dachów. Dzięki niewielkiej wadze dach otwiera się w ciągu 14 s i chowa się pod pokrywą silnika. Ważący 1430 kg kabriolet osiąga prędkość maksymalną 320 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s. Średnie spalanie oscyluje na poziomie 11,8 l/100 km. Ferrari 458 Spyder w Europie kosztuje 226 800 tys. euro, a na rynku amerykańskim 190 000 tys. euro.

Ferrari 458 GTC zostało stworzone specjalnie na tor. Moc silnika spadła z 570 KM do 470 KM ze względu na przepisy. Zmiany obejmują przede wszystkim redukcję masy samochodu oraz zamianę skrzyni biegów na sześciostopniową przekładnię SMG. Model ten znany jest z serii legendarnych wyścigów Le Mans.

Bezpośrednimi konkurentami Ferrari 458 Italia są Lamborghini Gallardo, Porsche 997 Turbo i McLaren MP4-12C.