Ferrari 458
Ferrari 458 Italia to dwudrzwiowe, sportowe coupé, zaprezentowane w 2009 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zastąpiło ono produkowany w latach 2004-2009 model F430. Za stylistykę mierzącego 4527 mm długości, 1937 mm szerokości i 1213 mm wysokości Ferrari 458 Italia było odpowiedzialne słynne biuro projektowe Carrozzeria Pininfarina. W konstruowaniu 458 Italia brał udział Michael Schumacher.
Pod maską włoskiego supersamochodu znajduje się ułożona centralnie, widlasta, 32-zaworowa jednostka V8 o mocy 570 KM (420 kW), osiąganej przy 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 540 Nm jest uzyskiwany przy 6000 obr./min. 458 Italia to pierwszy model Ferrari z bezpośrednim wtryskiem paliwa (elektroniczny sekwencyjny Bosch Motronic ME7). Moc jest przekazywana za pomocą 7-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów firmy Getarg z podwójnym sprzęgłem F1. Została ona stworzona specjalnie dla tego modelu Ferrari. Rozstaw osi to 2650 mm. Stopień sprężania wynosi 12,5:1. Te wartości pozwalają ważącemu 1380 kg Ferrari 458 Italia na osiągnięcie pierwszej setki w 3,4 s, a 200 km/h w zaledwie 10,4 s. Prędkość maksymalna przekracza 325 km/h. Za hamowanie od 100-0 km/h, które wynosi 32,5 m, odpowiedzialne są węglowo-ceramiczne hamulce Bremo. Średnica tarcz to 380 mm (przód) i 380 mm (tył). Rozmiar kół przednich wynosii 235/35, tył: 295/35 z oponami Bridgestone Potenza RE050A Scuderia. Ferrari 458 Italia emituje 320 g CO2 na kilometr, czyli aż 100 g mniej niż poprzedni model F430. Dzięki ograniczeniu masy samochodu Ferrari spala 13,7 l benzyny na 100 km.
Za bezpieczną jazdę odpowiedzialne są systemy ABS i ASR oraz poprawiony dyferencjał E-DIFF zintegrowany z kontrolą trakcji F1-Trac czy elektroniczny program stabilizacji CST. Dzięki aluminiowej konstrukcji, poprawionej aerodynamice i płaskiemu podwoziu samochód przy dużych prędkościach jest dociśnięty do nawierzchni z dodatkową siłą. Poza tym przednie wloty powierza wyposażone w ruchome skrzydełka dodatkowo zwiększają docisk podczas szybkiej jazdy.
Ferrari 458 wyposażone jest m.in. w klimatyzację, elektrycznie opuszczane szyby, tempomat, centralny zamek, nawigację, komputer pokładowy, elektryczne lusterka, skórzane fotele, czujnik deszczu, czujnik parkowania czy ESP. O sportową charakterystykę samochodu zadbali projektanci Pininfariny, montując muskularne błotniki, przednie i tylne reflektory w technologii LED i umieszczone centralnie z tyłu trzy chromowane końcówki wydechu.
Ferrari 458 Italia doczekała się różnych wersji. W 2011 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie pokazano odmianę Spyder, charakteryzującą się rozkładanym, dwuczęściowym dachem wykonanym z aluminium, który jest o 25% lżejszy od tradycyjnych tego typu dachów. Dzięki niewielkiej wadze dach otwiera się w ciągu 14 s i chowa się pod pokrywą silnika. Ważący 1430 kg kabriolet osiąga prędkość maksymalną 320 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s. Średnie spalanie oscyluje na poziomie 11,8 l/100 km. Ferrari 458 Spyder w Europie kosztuje 226 800 tys. euro, a na rynku amerykańskim 190 000 tys. euro.
Ferrari 458 GTC zostało stworzone specjalnie na tor. Moc silnika spadła z 570 KM do 470 KM ze względu na przepisy. Zmiany obejmują przede wszystkim redukcję masy samochodu oraz zamianę skrzyni biegów na sześciostopniową przekładnię SMG. Model ten znany jest z serii legendarnych wyścigów Le Mans.
Bezpośrednimi konkurentami Ferrari 458 Italia są Lamborghini Gallardo, Porsche 997 Turbo i McLaren MP4-12C.